سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مخالف برنامه‌های وزیر میراث و گردشگری:

صالحی امیری در پاسخ به سوالات کمیسیون گفت: از جزئیات اطلاع ندارم

نجابت گفت: آقای صالحی امیری توجه کنید که اتفاقاتی که در کمیسیون امنیت ملی افتاد و سوالات تخصصی که از شما پرسیدم دوباره تکرار نشود.

نجابت نماینده مخالف برنامه‌های وزیر میراث و گردشگری در صحن علنی مجلس گفت: آقای دکتر صالحی امیری خواهش می‌کنم توجه کنید اتفاقاتی که در کمیسیون امنیت ملی افتاد درخصوص سوالات تخصصی که از جنابعالی پرسیدم و هیچ پاسخی نگرفتم دوباره تکرار نشود.

وی افزود: آقای دکتر در جلسه کمیسیون سوالات خیلی صادقانه اقرار کردند که من کمتر از یک هفته است که وارد این حوزه شدم و از جزئیات اطلاع ندارم. از معاونین وزیر فعلی که همراه ایشان هستند بپرسید من پرسیدم که آقای دکتر صالحی امیری برای عقب ماندگی‌ها در ثبت و تعیین حریم آثار ملی برنامه‌تان چیست اما پاسخ نگرفتم. پرسیدم برای میراث طبیعی چه برنامه‌ای دارید پاسخی نگرفتم. پرسیدم برای به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در حوزه حفاظت و بهره‌برداری و مرمت و احیای میراث فرهنگی چه می‌خواهید بکنید و پاسخی نشنیدم.

نجابت گفت: سوال مهمی پرسیدم مبنی بر اینکه سهم سفر از سبد خانوار‌ها در حال محدود شدن است و برنامه عملیاتی برای دسترس‌پذیر کردن گردشگری داخلی چیست و پاسخی نگرفتم؛ قانون داریم که بخش مهمی از تاسیسات گردشگری که در اختیار دستگاه است ممنوع است؛ شما چه می‌خواهید بکنید و پاسخی ندادید.

وی افزود: در خصوص به کارگیری ظرفیت‌های کشور برای جذب گردشگران خارجی از جناب‌عالی پرسیدند و نه در برنامه مکتوب جنابعالی و نه در پاسخ‌های شما چیزی بود. پرسیدم از اینکه چطور قرار است تامین کنندگان مواد اولیه با هنرمندان و استادکاران صنایع دستی مرتبط بشوند و پاسخی ندادید. آقای دکتر از جنابعالی درخصوص بیمه شاغلان صنایع دست پرسیدم و چیزی نگفتید. آقای دکتر از جنابعالی پرسیدم برنامه عملیاتی شما برای اجرای ماده ۸۲ و ۸۳ قانون برنامه هفتم که می‌گوید صادرات صنایع دستی باید به ۴۹۰ میلیون یورو برسد چیست، چیزی نگفتید.

نماینده مخالف برنامه‌های وزیر میراث و گردشگری ادامه داد: با همکاران رایزنی می‌کردم و توضیح دادم آقای دکتر صالحی امیری کارآمد نیست و به او رای ندهید و خیلی از دوستان گفتند که وزارت میراث چه اهمیتی دارد؟ من از شما می‌پرسم؛ تا حالا شنیدید هیچ کدام از محصولات صنایع دستی تحریم شود؟ حوزه تحریم ناپذیری که ما می‌توانیم از آن کسب ثروت کنیم؛ حوزه‌ای که می‌تواند جای نفت قرار بگیرد؛ بعد ما بگوییم چه اهمیتی دارد و می‌خواهیم سکان وزارتخانه‌ای به این مهمی را به کسی بدهیم که می‌گوید من کمتر از یک هفته است آمده‌ام و سوال‌ها که تمام شد آقای دکتر صالحی امیری که از صداقت ایشان کمال تشکر را دارم گفت که حرفای فلانی درست بود، اما پاسخی برایش ندارم.

نجابت ادامه داد: آقای دکتر پزشکیان و در غیاب ایشون جناب آقای دکتر عارف که عزیز ما هستید؛ آقای دکتر پزشکیان مدام گفتند تاکید من بر استفاده از کارشناسان در هر حوزه است؛ خب چه شده است فردی با سابقه غیر مرتبط که کمتر از یک هفته است که با این حوزه آشنا شده برای وزارتخانه‌ای به این مهمی معرفی می‌شود؟ مظلوم گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و فعالین این حوزه که باید گرفتار مدیران سیاست‌زده بشوند.

وی خاطر نشان کرد: من خواهش می‌کنم و تمنا دارم که نگاهمان به موضوعی که هویت ما و سرمایه چند هزار ساله ما است و اشتغال هزاران نفر در سال قرار است اینجا تامین شود ساده نباشد. زمانی رهبری آمدند شیراز و فارس و گفتند که من تصورم این است که اگر مدیران کشور درست عمل بکنند گردشگری می‌تواند کل درآمد استان را تامین کند و حوزه گردشگری تا این حد موضوع مهمی است؛ این درحالی است که ما می‌خواهیم این حوزه به کسی بدهیم که توانایی ندارد.

نجابت گفت: جناب آقای دکتر صالحی امیری خواهش می‌کنم که صالحانه با این میراث ملی برخورد کنید و صلاح آن را بر وزارت خود ترجیح دهید و کار را به اهلش واگذار کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.