سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخاب نقده به عنوان میزبان طرح شهر من کتابخوان می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی نقده به عنوان میزبان ایده خلاق شهر من کتابخوان می‌شود، انتخاب شده است‌.

زهرا آبسوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ماموریت داده شده بود براساس رویکرد‌ها و برنامه‌های خلاق و نو فعالیت کنند، گفت: در این راستا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و سوق دادن خانواده‌ها و نوجوانان به سمت مطالعه کتاب، این ایده خلاق در نقده آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: مربیان و اعضای مرکز نقده ۲ ایده خلاق کتابخوانی را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با شعار شهر من کتابخوان می‌شود، اجرا می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۲ ایده تو هم دعوتی و خانواده کتابخوان طرح‌هایی هستند که علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، برای بالابردن سرانه مطالعه فرزندان و خانواده هایشان حرکت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تو هم دعوتی، نام ایده‌ای ست که در آن اعضای کانون، کتاب مورد علاقه شان را به صورت صوتی می‌خوانند و در پایان خوانش از دوستان، اعضای خانواده و تمامی آشنایان خود دعوت می‌کنند تا در این طرح شرکت کنند و سپس فرد دیگری که کتاب را می‌خواند او هم افراد دیگر را دعوت به مطالعه می‌کند.

آبسوران گفت: در ایده خانواده کتابخوان که یکشنبه‌های هر هفته اجرا می‌شود، اعضا و مربیان پس از فضاسازی جذاب و مناسب در محوطه کانون، نسبت به برگزاری دورهمی کتابخوانی اقدام می‌کنند و رهگذران را با اهدای پروانه‌های دست ساز به مطالعه دعوت می‌کنند.

وی افزود: بلندخوانی کتاب نیز یکی دیگر از فعالیت‌های جذاب و جالب توجه در این فعالیت است.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، این طرح‌ها تا پایان سال تداوم داشته و قرار است یکشنبه هر هفته با رویکرد جدیدی در محیط‌های بیرون از ساختمان کانون، مدارس، ادارات و نمایشگاه‌ها برگزار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.