سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنی با شهردار اندیمشک؛

هم زمان با اربعین سالار شهیدان پای کار حسین (ع) باشیم

همکاری نکردن و بی توجهی شهرداری اندیمشک به اصلی‌ترین موکب پذیرایی و اسکان زائران اربعین، مشکلاتی را برای عاشقان اهل بیت (ع) ایجاد کرده است.

زینب داوودی فعال فرهنگی و طلبه حوزه علمیه خواهران اندیمشک می‌گوید: شهرستان اندیمشک هر سال در ایام اربعین، به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و به دلیل مجاورت با ۳ مرز چزابه، شلمچه و مهران و دسترسی به شبکه ریلی و جاده‌ای شمال به جنوب، پذیرای میلیون‌ها زائر اباعبدالله الحسین (ع) از شهر‌های مختلف ایران اسلامی و کشور‌های مختلف جهان است.

او افزود: مردم اندیمشک در ایام اربعین با برپایی موکب‌های متعدد در مسیر زائران به ویژه در مجموعه فرهنگی شهدای گمنام و پذیرایی گسترده و شایسته از زائران، عشق و ارادت خود به حضرت ابا عبدالله الحسین را  به تصویر می‌کشند و عاشقانه و بدون ادعا در مسیر حسین (ع) گام بر می‌دارند.

این فعال فرهنگی اندیمشک گفت: این روز‌ها یادمان فرهنگی شهدای گمنام اندیمشک به رسم هر سال خود، شاهد مواکب پذیرایی مختلف بوده و دو زائرسرا خود را به اسکان و استراحت خواهران و برادرانی که مسافر کربلا هستند اختصاص داده، اما روند خدمت رسانی در این دو زائر سرا که تحت نظر شهرداری بوده با مشکلات جدی مواجه است.

داوودی ادامه داد: برخلاف رویه سال‌های گذشته، امسال آن گونه که باید و شایسته است این دو زائر سرا توسط شهرداری آماده سازی نشده و خدمات مورد نیاز زائران اربعین حسینی (ع) را ارائه نمی‌دهند از طرفی هیچ برنامه  فرهنگی در  این دو زائر سرا انجام نمی‌شود، حتی در زائر سرای ویژه خواهران مانع از فعالیت خواهران طلبه و فعالان فرهنگی شده اند.

او افزود: هم چنین قفل بودن قسمت‌های آشپزخانه و حمام زائر سرای خواهران موجب اعتراض و گلایه زائران و مطالبه جدی از مسئولان محلی شهرستان و استان خوزستان در ارتباط با رفع مشکلات خدمت رسانی زائر سرای شهدای گمنام اندیمشک را به همراه داشته است.

داوودی ادامه داد: عدم همکاری و بی توجهی شهرداری در این زمینه باعث شده است تا خدمات رسانی گسترده و چشم گیر موکب‌های مردمی مستقر در مجموعه شهدای گمنام اعم از پذیرایی و سایر خدمات و فعالیت‌های فرهنگی، تحت الشعاع اهمال و بی مبالاتی شهرداری قرار گیرد.

رضا شریفی شهردار اندیمشک در پاسخ به بررسی مشکلات مقبره شهدای گمنام حاضر به پاسخگویی نشد.

با توجه به این که اندیمشک در مسیر تردد زائران اربعین حسینی شهر‌های مختلف ایران اسلامی و هم چنین کشور‌های مختلف جهان است از شهرداری اندیمشک به عنوان متولی این مجموعه مجهز فرهنگی انتظار می‌رود  پای کار حسین (ع) باشد و رفع مشکلات این یادمان را مورد توجه خود قرار دهد تا با رفع مشکلات موجود، رضایت عاشقان اهل بیت (ع) از خدمات آن بیش از گذشته تامین گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.