سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه خانه‌های خالی از طریق سامانه املاک همزمان با اتصال سازمان ثبت اسناد

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: عرضه خانه‌های خالی از سکنه همزمان با اتصال دستگاه‌ها از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک به بازار مسکن اجرایی می‌شود.

 سامانه املاک و اسکان یکی از مهم‌ترین  برنامه هایی است که باید حتما دولت ها آن را اجرایی و در دستور کار خود قرار دهند چراکه اگر اجرای این سامانه به تاخیر بیفتد و یا تکمیل نشود مشکلات بسیار زیادی ایجاد می‌کند. این سامانه و بخش مسکن در دولت سیزدهم تا حد بسیار زیادی با پیشرفت و تکمیل اطلاعات همراه بود. در شرایط کنونی باید دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک و همچنین بانک مرکزی پای کار بیایند تا این سامانه تکمیل شود  چراکه بدون انجام فعالیت های این سامانه نمی توان امیدوار بود که بتوانیم آینده بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کنیم‌.

در همین زمینه سلطانی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان از سال ۹۹ با ورود دولت سیزدهم رونمایی شد گفت: تلاش شد که با انجام فعالیت های این سامانه بتوانیم برنامه بازار مسکن  را به سمت رونق هدایت کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌هایی که دولت چهاردهم باید حتما آن را اجرایی و عملیاتی کند همین تکمیل سامانه املاک و اسکان است و باید طبق قانون تمامی دستگاه ها به این سامانه متصل شوند.

او با بیان اینکه در حال حاضر یکی از راه حل های اساسی در شناسایی خانه‌های خالی از طریق سامانه املاک و اسکان امکان پذیر است گفت: باید از طریق سامانه املاک و اسکان و اتصال دستگاه ها بتوانیم این اقدام را اجرایی کنیم و بتوانیم بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کردیم. باید بتوانیم از طریق شناسایی خانه‌های خالی این بازار را به ثبات و ساماندهی برسانیم و این گام هم تنها از طریق سامانه املاک و اسکان صورت می گیرد.

سلطانی یادآور شد: یکی از اولویت های مهم در وزارت راه و شهرسازی هم اکنون تکمیل سامانه املاک و اسکان است که باید در  دستور کار قرار گیرد که از طریق آن خانه‌های خالی را به بازار مسکن عرضه کنیم.

وی افزود: آینده بازار مسکن در گرو تکمیل سامانه املاک و اسکان که در این زمینه هم باید متقاضیان با مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خود آینده بهتری را برای بخش مسکن فراهم کنند.

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.