سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ۲۵ هزار و ۵۰۱ نفر از مردم چهارمحال و بختیاری در پیاده روی اربعین حسینی

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای ثبت‌نام برای شرکت در پیاده‌روی زیارت اربعین حسینی(ع)، تعداد ۲۵ هزار و ۵۰۱ نفر از مردم استان ثبت‌نام خود را قطعی کردند و راهی زیارت شدند.

سعید محمدی اظهار داشت: از ابتدای ثبت‌نام برای شرکت در پیاده‌روی زیارت اربعین حسینی ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر از چهارمحال و بختیاری در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۰۱ نفر ثبت‌نام خود را قطعی و راهی زیارت شدند.

وی افزود: افرادی که ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کردند در قالب ۱۷ هزار و ۹۴۸ کاروان راهی زیارت کربلا و شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی شدند.

محمدی با بیان اینکه سامانه سماح برای ثبت‌نام زائران همچنان فعال است و ثبت‌نام انجام می‌گیرد، اضافه کرد: این در حالی است که به روز‌های منتهی روز اربعین نزدیک می‌شویم و توصیه می‌شود زائرانی که قصد سفر دارند هرچه سریع‌تر آن را انجام داده و یک روز قبل از اربعین از سفر بازگردند.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: موکب‌هایی که در کشور عراق مستقر هستند از ظهر اربعین تعطیل می‌شوند از همین رو برای اینکه زائران به مشکل برنخورند و در مسیر بازگشت با سختی روبرو نشوند از همین رو سفر خود را کوتاه کنند و پس از زیارت سریع‌تر بازگردند.

محمدی یادآور شد: بر اساس تقسیم‌بندی کشوری و برای جلوگیری از ازدحام در مرز‌های کشور، ۲ مرز چذابه و شلمچه برای تردد زائران استان در نظر گرفته شده است و تاکید می‌شود زائران در هنگام ورود و خروج گذرنامه خود را مهر کنند.

وی گفت: پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداری حسینی برگزار می‌شود.

محمدی ادامه داد: در مسیر راهپیمایی سفر اربعین ۲۵ موکب مستقر است که از این تعداد سه موکب مربوط به حوزه بهداشت و درمان با حضور کادر پزشکی و پرستاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.