سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست سانسورچی شهرداری بر بهداشت حاشیه زاهدان

محله جام‌جم ۵۲، یکی از محلات شهرستان زاهدان که در سایه بی‌توجهی مسئولین شهرداری در کوهی از نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها به فراموشی سپرده شده است.

علیرضا سالارزهی معاون شهرداری منطقه ۴ زاهدان در خصوص وضعیت نامناسب محله جام‌جم ۵۲ بیان کرد: حق‌به‌جانب اهالی این محله است؛ متأسفانه این زمین‌باز که در این کوچه وجود دارد زمین‌بازی است که در کاربری شهرداری دارای کاربری فضای سبز است.
 
 وی افزود: در سنوات قبل چندین مرحله توسط شهرداری زاهدان احیا شده که به دلیل داشتن معارض جدید تخریب شده و به این وضعیت نامناسب درآمده است؛ این زمین در حال حاضر در مراجع قضایی از طرف واحد حقوقی شهرداری پرونده در حال پیگیری است که به‌محض صدور رأی شهرداری مجدداً اقدام به پاک‌سازی و احیای فضای سبز این محله می‌کند.
 
 معاون شهرداری منطقه چهار زاهدان در پاسخ به اینکه بسیاری از خانه‌هایی که در این محله ساخته شده‌اند سند و مجوز دارند و باید شهرداری به‌عنوان یک سازمان، امکانات رفاهی برای این محل ایجاد کند، تصریح کرد: ساخت این خانه‌ها در سنوات گذشته بوده و این خانه‌ها دارای سند هستند؛ دراسرع‌وقت به کمک همکاران عمرانی تا پایان مردادماه ۱۴۰۳ بحث جدول‌کشی انتهای کوچه جام‌جم ۵۲ انجام می‌شود.
 
 وی ادامه داد: همچنین در خصوص رهاسازی فاضلاب در میلان کناری نیز ابتدا باید بررسی شود و سعی داریم تا پایان مرداد با بر اساس طرحی که داریم این کار را نیز انجام دهیم.
 
 سالارزهی در خصوص نبود ماشین‌های حمل زباله در این محله اظهار کرد: ماشین‌های حمله زباله یک روز در میان برای جمع‌آوری زباله باید در سطح شهر اقدام می‌کنند؛ اما در خصوص نبود ماشین حمل زباله و پاکبانان با مسئول مربوطه ناحیه تماس برقرار شده تا این مشکل نیز حل گردد.
 
 معاون شهردار منطقه چهار زاهدان عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این محله وجود دارد سرقت مخزن زباله هست که بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم در سه سال گذشته مخازن زباله در این مکان گذاشته شده است؛ اما به سرقت رفته است.
 
 وی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای که برای جمع‌آوری نخاله ساختمانی دارید، بیان کرد: ابتدا باید جدول‌کشی این مکان انجام شود و در کنار این اقدام ساماندهی نخاله‌ها نیز و پاک‌سازی آنها از این مکان انجام می‌گیرد؛ تا پایان مردادماه با هماهنگی معاون خدمات شهری و معاونت فنی عمرانی شهرداری پاک‌سازی نخاله‌ها و جدول‌کشی این فضا انجام می‌گیرد.
 
 سالارزهی خاطرنشان کرد: شهروندان در خصوص مشاهده تراکتورها و یا ماشین‌های حمل نخاله ساختمان به این مکان شماره پلاک آن ماشین‌ها را به سامانه ۱۳۷ شهرداری اطلاع دهند تا در مراجعه قضایی برای آنها پرونده ایجاد شود و با این افراد برخورد شود.
 
 آیا مردم این منطقه سزاوار این گونه فضا هستند که انباشته زباله و وضعیت بهداشت و فاضلاب نامناسب دارد و همچنین وجود سگ‌های ولگرد در کنار انسان‌ها شایسته شهروندان زاهدانی است؛ آیا واقعاً حق مردم این است؟
 امیدوارم مسئولین شهرداری منطقه چهار زاهدان به وعده‌های خود که رفع مشکل رهاسازی فاضلاب و اتصال به فاضلاب شهری و همچنین جدول‌کشی و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و ایجاد فضای سبز است، عمل کنند.

برچسب ها: شهرداری ، فضای سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.