سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دما و ثبت مصرف ۷۰ مگاواتی برق

میزان مصرف برق در استان مرکزی با افزایش و تداوم دما به ۷۰ مگاوات رسید.

 

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در پی افزایش بی‌سابقه دما و گرما در چند هفته اخیر بیش از ۳۰ بار رکورد مصرف برق در کشور شکسته شد.
نیکویی با بیان اینکه به ازای افزایش هر یک درجه دما هزار و ۸۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش می‌یابد، افزود: این میزان مصرف عدد بسیار بالایی است و در حدود مصرف به اندازه دو تا استان مرکزی است.
او گفت: در استان مرکزی هم با این افزایش دما و تداوم گرمای بی سابقه میزان مصرف برق در استان ۷۰ مگاوات افزایش یافت و این سبب شد تا محدودیت‌هایی در حوزه مدیریت مصرف اعمال شود.
معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: با کاهش ساعات کاری ادارات و صرفه‌جویی ۳۰ درصد در ساعات کاری و همچنین صرفه‌جویی ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری بیش از ۲۵ مگاوات مصرف برق کاهش یافت که این کمک بزرگی به صنعت برق است.
نیکویی با توجه به تداوم گرما و افزایش دما از هموطنان و مشترکان بخش خانگی خواست تا در زمان اوج مصرف که از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب می‌باشد از لوازم برقی پر مصرف استفاده نکنند و آن را به زمان‌های غیر پیک انتقال دهند و کولر‌های گازی خود را بر روی دمای آسایش که ۲۴ درجه می‌باشد تنظیم و از دور کند کولر‌های آبی استفاده کنند که می‌تواند کمک شایانی به مدیریت مصرف برق کند.
او با قدردانی از همراهی مردم، از هموطنان خواست تا این همراهی ادامه داشته باشد و این شرکت را تا پایان دوره گرما و پیک یاری و کمک کنند تا بتوانیم برق پایداری در استان داشته باشیم.
نیکویی افزود: تمام تلاش و توان همکاران ما در شرکت توزیع برق استان ایجاد برق پایدار و مطمئن در تمامی حوزه‌های مصرف است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.