سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به زودی، تکمیل طرح عمرانی خیابان پیغمبریه

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین گفت: تا چند هفته دیگر طرح عمرانی خیابان پیغمبریه تکمیل و مسیر برای تردد خودرو‌ها بازگشایی می‌شود.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین در برنامه رهگشا گفت: متولی اصلی حفاری در پیغمبریه میراث فرهنگی است و دوم خرداد به مجموعه شهرداری برای کمک اعلام شد تا به عنوان متولی در بحث سازه وارد کار شود.

وی اضافه کرد: این طرح با توجه به وجود آثار تاریخی و ارزشمند با حساسیت دنبال می‌شود و سعی شده است قبل از بازگشایی مدارس به اتمام برسد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین گفت: روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفر در استان انجام می‌شود که یک میلیون آن در داخل شهر است و شامل ۶۰ درصد از تردد‌ها در هسته مرکزی شهر می‌شود.

به گفته عرشیان، ۲۳ تقاطع غیر هم سطح در استان ساخته شده و ۱۰ خیابان جدید به شبکه حمل و نقل اضافه شده است.

وی عنوان کرد: افق تراموای شهر قزوین بعد از سال ۱۴۱۰ پیش بینی شده است.

سرهنگ حدادی رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان قزوین هم درباره فعالیت پلیس در محدوده خیابان پیغمبریه گفت: با توجه به شرایط ترفیکی در محدوده (میدان آزادی) تمام بار ترافیکی شهر قزوین به خیابان پیغمبریه سرریز می‌شود.

وی درباره حجم خودرو در شهر قزوین هم گفت: به ازای هر ۲ نفر یک خودرو در کشور داریم و موضوع فرهنگ رانندگی یکی از چالش‌های پیش رو در بحث ترافیکی است.

سرهنگ حدادی با اشاره به تراکم مراکز خدماتی، درمانی و تجاری در هسته مرکزی شهر اظهار داشت: رویکرد پلیس فقط به اعمال جریمه منعکس نشده است و نیازمند سایر اقدامات بازدارنده برای کاهش جرایم و در نهایت ترافیک در سطح شهر هستیم.

وی افزود: کمربندی پیامر اعظم (ص) و همچنین آیت الله باریک بین و نسیم شمال به حل بخش عمده‌ای از ترافیک شهر قزوین کمک کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.