سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۱۱۳ هزار گواهینامه مهارت شغلی برای زندانیان

مدیرکل حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان سازمان زندان‌های کشور از صدور ۱۱۳ هزار گواهینامه مهارت شغلی برای زندانیان کشور توسط سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد.

مجید احسانی صبح امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات آزاد مهارت‌های زندانیان استان کردستان که در زندان مرکزی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون ۱۸۴ هزار و ۶۹۰ متر فضای کارگاهی در کشور برای زندانیان وجود دارد که در تلاش هستیم تا پایان سال این میزان را ارتقاء بخشیم.

وی با بیان اینکه اداره کل زندان‌های استان کردستان در بخش حرفه‌آموزی در سال‌جاری توانست رتبه اول را در میان استان‌های کشور کسب کند، افزود:  در حال حاضر هزار و ۷۰ نفر از زندانیان استان کردستان در بخش‌های مختلف در زندان صاحب شغل هستند و این میزان از اشتغال رشد ۱۸ درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرکل حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان سازمان زندان‌های کشور یادآور شد: ۱۱۳ هزار گواهینامه مهارت شغلی برای زندانیان کشور توسط سازمان فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

اشتغال خروجی محور زندانیان

 رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه هدف از اشتغال آفرینی در زندان‌های استان را ایجاد اشتغال پایدار، مولد و علمی بیان کرد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: موضوع حمایت از تولید و اشتغال در سالیان اخیر همواره مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری بوده و این تاکید چشم‌انداز و نقشه راه را برای همگان روشن کرده است و از تاکیدات مهم رییس قوه قضاییه نیز بحث اشتغال زندانیان است.

وی تاکید کرد: هدف از اشتغال آفرینی در زندان‌ها باید ایجاد اشتغال پایدار، مولد و علمی باشد و برای تحقق این مهم باید با بررسی‌های علمی و کارشناسی دلایل اینکه چرا افراد وارد زندان می‌شوند، ریشه‌یابی شود. 

حسینی افزود: همچنین وضعیت زندانیان و خانواده‌های آنها در داخل زندان و پس از خروج از زندان نیز باید مورد تحقیق و ریشه‌یابی قرار گیرد و ایجاد اشتغال در زندان‌ها باید با تکیه بر استفاده از نتایج این تحقیقات و کارشناسی‌های علمی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر اشتغال خروجی محور زندانیان تاکید و اضافه کرد: از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی استان اشتغال‌زایی برای زندانیان است و لکن این موضوع بخصوص برای زندانیان رأی باز باید توأم با نظارت باشد تا اهداف واقعی اشتغال‌زایی محقق شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.