سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب ۵۰۰ دانشجو معلم در آموزش و پرورش قزوین

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: حدود ۵۰۰ دانشجو معلم در سال تحصیلی جدید از دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش قزوین می‌شوند.

حمیدرضا مشهدی رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین از جذب ۵۰۰ دانشجو معلم در آموزش و پرورش قزوین خبر داد و گفت: دانشجو معلم‌های جذب شده به تفکیک شامل ۳۰۰ دانشجوی پسر و ۲۰۰ دانشجوی دختر در رشته‌های دبیری و علوم تربیتی در دانشگاه به تحصیل خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با رویکرد ماموریت محوری وظیفه تامین معلم برای سیستم آموزش و پرورش را دارد، ادامه داد: از بین دانشجو معلمان جذب شده ۱۳۰ دانشجو معلم در رشته آموزگاری و ۳۰۰ نفر نیز در بخش دبیری رشته‌های ادبیات، امور تربیتی، تربیت بدنی و مشاوره برای تدریس به نیرو‌های سازمان آموزش و پرورش استان اضافه خواهند شد.

مشهدی ادامه داد: دانشجو معلمان در بخش ابتدایی درس‌های خود را یا در روز‌های پایان هفته و یا به صورت مجازی پیگیری می‌کنند و دبیران نیز می‌توانند چهار روز در آموزش و پرورش و ۲ روز هم در دانشگاه به تحصیل بپردازند.

این مسوول بیان کرد: جمعیت دانشجویی دانشگاه نیز بعد از دوره‌هایی که جذب این دانشگاه کمتر بود به اوضاع خوبی رسیده و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو و مهارت آموز در دانشگاه فرهنگیان قزوین مشغول به تحصیل هستند و این آمادگی را دارد تا ظرفیت خود را برای پذیرش دانشجو بیشتر کند.

مشهدی ضمن اشاره به پرداخت حق التدریس دانشجو معلمان خاطرنشان کرد: حق التدریس دانشجومعلمانی که سال گذشته مشغول به تدریس شدند پرداخت شده و امسال نیز بر اساس توافق نامه‌ای که با وزارت خانه آموزش و پرورش صورت گرفته، این پرداخت‌ها منظم‌تر خواهد شد و دانشجو معلمان به صورت ماهانه این حق و التدریس را دریافت خواهند کرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین یادآور شد: تدریس در مدارس توسط دانشجو معلمان هم به افزایش نیروی آموزش و پرورش کمک می‌کند و هم تجربه کارآموزی موثری برای این دانشجویان در پی خواهد داشت که امیدواریم شاهد وضعیت بهتری در تدریس مدارس باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.