سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبهه مردمی فلسطین: نتیجه سفر بلینکن به منطقه تشدید کشتار‌ها در غزه است

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد نتیجه سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه تشدید کشتار‌ها و افزایش روند نسل کشی در غزه است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد: نتیجه مستقیم سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه تشدید کشتار‌ها و افزایش روند نسل کشی در غزه است. آمریکا یک میانجی نیست و آنچه اتفاق می‌افتد یک جنگ نسل کشی با رهبری واشنگتن است. بلینکن مجوز جدیدی به رژیم اشغالگر برای تکمیل جنگ و نسل کشی داد.

آنتونی بلینکن روز دوشنبه در سفر به سرزمین‌های اشغالی بر تعهد ایالات متحده به امنیت تل‌آویو تأکید کرد و گفت: نخست‌وزیر اسرائیل با طرح پیشنهادی جو بایدن درباره آتش‌بس در غزه موافقت کرد. اسرائیل با پیشنهاد آمریکا در مورد توافق تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون توپ در زمین حماس است.

در این راستا، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور صراحتا استفاده از گرسنگی به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی را اعلام کردند. این جنایت جنگی و ضدبشری است. ما رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را مسئول مستقیم پیامد‌های محاصره و جنگ گرسنگی و ادامه بسته شدن گذرگاه رفح می‌دانیم و از نهاد‌های بین‌المللی و جهان می‌خواهیم برای توقف جنگ نسل کشی و متوقف کردن استفاده از سیاست گرسنگی به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی فشار بیاورند.

طبق گزارش سما، در بیانیه این دفتر آمده است: ما با ربط دادن ارائه کمک‌ها و مواد غذایی به غیرنظامیان به آتش‌بس مخالف هستیم. ربط دادن این دو مسئله به هم جنایت واضحی است که جامعه بین‌المللی و نهاد‌های بین‌المللی و سازمان ملل باید آن را محکوم کنند. از ۱۰۵ روز پیش ارتش رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا گذرگاه رفح را بسته است و این مسئله فاجعه انسانی را وخیم کرده است. این یک جنایت و نقض قوانین بین المللی و بشردوستانه است.

منابع فلسطینی دوشنبه اعلام کردند در پیشنهاد جدید آمریکا شرط شده است که امدادرسانی به غزه و انتقال کمک‌های انسانی به این باریکه در صورت موافقت حماس با تمامی بند‌های توافق پیشنهادی صورت بگیرد. در این پیشنهاد مذاکره در مورد بازسازی نوار غزه و لغو محاصره این باریکه به بعد از نتیجه مرحله اول موکول شده است.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.