سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلمات مستعفی انگلیس: اسرائیل علنا در حال ارتکاب جنایات جنگی است

دیپلمات سابق انگلیس گفت: رژیم صهیونیستی علنا و مرتبا در حال ارتکاب جنایات جنگی در غزه است.

 «مارک اسمیت» که به عنوان مقام ضدتروریسم در سفارت بریتانیا در دوبلین استعفا کرده، در گفتگو با بی‌بی‌سی عنوان کرد: «من معتقدم که اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.»

اسمیت در ادامه گفت: «هنگامی که به موارد مربوط به جنایت جنگی نگاه می‌کنید، واقعا مشخص است، حتی می‌توانید در شبکه‌های تلویزیونی هم آن را ببینید. جنایات جنگی اسرائیل کاملا عیان است. هر کسی که در حد مبتدی از این موارد سر در بیاورد، متوجه می‌شود که جنایات جنگی رخ می‌دهد، آن هم نه یک بار نه ۲ بار و نه تعداد کم، بلکه مرتبا و علنا اسرائیل در حال ارتکاب جنایات جنگی است.»

استعفای این دیپلمات انگلیسی پس از آن اتفاق افتاد که ایمیل استعفای او به‌طور علنی درز پیدا کرد و در آن مارک اسمیت، اعضای ارشد کابینه رژیم صهیونیستی را به «انجام نسل‌کشی آشکار» متهم کرد.

هم‌چنین در پیامی که او به صد‌ها مقام رسمی و مشاور ارسال کرده بود، آمده است: «هیچ توجیهی برای تداوم ارسال تسلیحات بریتانیا به اسرائیل وجود ندارد، اما این سلاح‌ها همچنان ارسال می‌شوند.»

حملات رژیم صهیونیستی به غزه با هدف «نابودی حماس» که از زمان عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه اراضی اشغالی آغاز شده است، بیش از ۴۰ هزار شهید فلسطینی بر جای گذاشته و جمعیت میلیونی آوارگان این شهر به دلیل کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم، دارو و تجهیزات پزشکی با بحرانی انسانی مواجه است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که در بازه هفتم اکتبر سال گذشته تا پایان ماه مه، بریتانیا بیش از ۱۰۰ مجوز برای فروش سلاح و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی صادر کرده است، اما ارزش این معاملات اعلام نشده است.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.