سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد در سرانه ذخیره آب شرب از شهر‌های پیشرو کشور است

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: این شهرستان با ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعبی از شهر‌های پیشرو کشور در تامین آب مشترکان است.

مسعود امجدی مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: هم اکنون ۱۰ منبع ذخیره آب شرب با ظرفیت ۴۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در این شهر فعال است و مهاباد در سرانه ذخیره آب شرب از شهر‌های پیشرو کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۰ منبع ذخیره آب شرب با ظرفیت ۴۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در مناطق مختلف مهاباد احداث شده و یک مخزن جدید در منطقه کانی صوفی رشید با ظرفیت ۲ هزار لیتر در دست احداث است که هم اکنون از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

امجدی ادامه داد: هم اکنون آب شرب شهری باید قبل از تزریق به شبکه انتقال آب، تصفیه و اقدامات لازم برای قابل شرب بودن بر روی آن انجام شود، اما از یک طرف دبی تصفیه خانه مشخص است و از طرفی دیگر مصرف شهروندان در طول ۲۴ ساعت متغییر است.

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد در ادامه گفت: ذخیره آب در مهاباد به ۸۱ صدم مترمکعب برای هر نفر رسیده که با افتتاح مخزن کانی صوفی رشید این مقدار به ۸۳ صدم مترمکعب نیز افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی، همین مساله باعث می‌شود در ساعت اوج مصرف شبکه با افزایش تقاضا روبرو شود و اگر عرضه کافی در اختیار شبکه قرار نگیرد با قطعی آب یا افت فشار بویژه در مناطق مرتفع شهری روبرو خواهیم شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.