سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرزایی در موافقت وزیر پیشنهادی کشور:

سوابق مومنی ترکیبی از امور سیاسی، اجتماعی، امنیتی، انتظامی و عمرانی است

میرزایی گفت: یکی از مطالبات مردم و نمایندگان مجلس اجرای اصل ۶۴ قانون اساسی است که در پی آن حداکثر ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان اضافه می‌شود.

محمد میرزایی نماینده شاهین دژ و تکاب، در موافقت با اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور اطهار کرد: یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها در ساختار دولت جمهوری اسلامی ایران وزارت کشور است. دلیل اهمیت این وزارتخانه نیز به وظایف و کار ویژه‌های آن برمی‌گردد.

وی افزود: این شرح وظایف شامل فراهم کردن موجبات حفظ امنیت در کشور و تامین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی مشروط در چارچوب قانون اساسی اجرای سیاست عمومی حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی با استفاده از مشارکت عمومی نظارت بر اداره امور مناطق کشور از طریق استانداران فرمانداران و بخشداران و دهیاران و رفع بحران‌های ناشی از حوادث و وقایع غیر مترقبه است.

محمد میرزایی نماینده شاهین دژ و تکاب گفت: در واقع وزارت کشور وزارتخانه‌ای است که به اداره امور درون مرزی می‌پردازد و زیر مجموعه آن در هر استان شامل استانداری فرمانداری و بخشداری می‌شود؛ همانگونه که ملاحظه می‌شود وزارت کشور به واسطه گستره وظایفی که دارد و همین که به نوعی مسئول مدیریت سیاست داخلی کشور می‌باشد دارای اهمیت فوق العاده‌ای است.

وی افزود: وزیر کشور معرفی شده را می‌توان ترکیبی از امور سیاسی اجتماعی امنیتی انتظامی و عمرانی و شهرداری دانست. یکی دیگر از وظایف وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم و شفاف است. شخصیت اخلاق مدار و معتدل ایشان تضمینی برای اینکه انتخابات پیش رو به طور عادلانه با حداکثر مشارکت و بدون هرگونه تنش و اختلاف برگزار شود شده است.

میرزایی ادامه داد:  همکاران گرانقدر یکی از مطالبات جدی مردم عزیز و شما نمایندگان محترم اجرای اصل ۶۴ قانون اساسی است که اشاره می‌کند هر ده سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل انسانی سیاسی جغرافیایی و نظائر آن حداکثر ۲۰ نفر نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود ولی آخرین بازنگری که در قانون در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۷۸ و از طریق ارائه لایحه دولت صورت گرفته است و پس از آن و با گذشت یک سال به رقم ارائه طرح‌های متعدد از سوی نمایندگان محترم نتیجه‌ای حاصل نشده است که طبعاً به نابرابری بیشتر حق رای دهنده‌ای رای دهندگان ساکنان حوزه‌های انتخاباتی منجر شده است.

او گفت: در برنامه ارائه شده از سوی مومنی به این موضوع به صورت جدی توجه شده است و ما هم انتظار داریم در اولین فرصت لایحه افزایش تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه را با کمک دولت تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد در واقع وزارت کشور وزارتخانه‌ای است در آن به اداره امور درون مرزی می‌پردازد، اما در رابطه با وزیران پیشنهادی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.