سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل پایانه‌های نفتی خبر داد؛

پهلودهی نفتکش غول‌پیکر در خارگ با وجود شرایط طوفانی خلیج فارس

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: پهلودهی نفتکش غول‌پیکر در خارگ با وجود شرایط طوفانی خلیج فارس به صورت ایمن انجام شد.

عباس غریبی اظهار کرد: پایانه‌های نفتی خارگ به عنوان یکی از مهمترین حلقه‌های اقتصاد نفت نقش مهمی در زمینه صادرات نفت خام بر عهده دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تقویت زیرساخت‌های صادراتی نفت خام در جزیره خارگ بیان کرد: این اقدامات باعث شده تا ایمنی مناسب برای فعالیت‌های صادراتی در این جزیره فراهم شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از مهمترین مأموریت‌ها به دریافت، ذخیره سازی و صادرات نفت خام اشاره و بیان کرد: فرایندهای ذخیره سازی، اندازه گیری، پهلودهی، بارگیری و جداسازی نفتکش‌ها با دقت در این پایانه انجام می‌شود.

وی افزود: شب گذشته و در شرایطی که سرعت وزش باد افزایش یافته و دریا با تلاطم روبرو بود، نفتکش ۳۲۰ هزار تنی با تلاش کارکنان عملیات دریایی به صورت ایمن و در کمترین زمان به اسکله صادراتی پایانه نفتی خارگ پهلو داده شد.

غریبی با بیان اینکه این عملیات با بررسی همه شرایط و مخاطرات انجام شده است افزود: با دانش، توان و تخصص نیروهای پایانه‌های نفتی، این اقدام با هدف جلوگیری از سرریز شدن مخازن ذخیره سازی و کمک به تولید نفت صورت گرفت.

حمایت از محیط زیست بوشهر

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در ادامه به حمایت‌های این شرکت از محیط زیست استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده و طرح‌های مشارکتی متعددی را در دستور کار داریم.

غریبی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در دامنه قله بیرمی استان بوشهر بیان کرد: در همین راستا در کنار پویش مردمی نجات بیرمی اقدام به آبشخور، مخزن ذخیره آب و دیگر امکانات مورد نیاز شده است.

وی تأمین آب شرب پایدار جانداران منطقه را از اهداف این اقدام دانست و گفت: حفظ هرم غذایی گونه در خطر انقراض پلنگ زاگرس و منطقه امن زیست پرندگان از اهداف مهم این طرح است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از اجرای طرح جایگزینی درختان بومی و شهری سازگار با محیط زیست به جای درختان کنوکارپوس در مناطق عملیاتی این شرکت خبر داد و گفت: کشت درختان مثمر مانند پرتقال، نارنج، لیمو و.... در دستور کار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.