سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای نصب منبع آب در بوستان لاله چیست؟

شهردار منطقه۶ از جانمایی و احداث ۴ مخزن بتنی با هدف ذخیره‌سازی آب مصرفی برای استفاده در آبیاری فضای سبز بخش مرکزی پایتخت خبر داد.

 سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ اظهار کرد: با توجه به اخطار‌های آبی و حساسیت مساله آب در کشور، با نظر کارشناسان خدمات شهری و اکیپ‌های مطالعاتی۴ مخزن بتنی برای ذخیره آب و آبیاری فضای سبز در چهار نقطه از سطح منطقه جانمایی و احداث خواهد شد.

وی درباره این مخازن گفت: دو مخزن با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در بوستان لاله و مدرس و دو مخزن نیز به ظرفیت یک هزار متر معکب در بزرگراه بوستان بهجت آباد و شهرک والفجر احداث خواهد شد که نظمی را در آبیاری فضای سبز ایجاد می‌کند و از طرفی ذخیره آب مصرفی در این مخازن باعث می‌شود از منابع آب‌های زیر زمینی و شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نشود.

روحانی افزود: اکنون عملیات نصب و احداث مخزن در بوستان بهجت آباد و بوستان لاله بدون اینکه به فضای سبز این بوستان‌ها آسیبی وارد شود، آغاز شده است، تلاش ما این است که بتوانیم حجم ذخیره سازی مخازن را طوری افزایش دهیم تا بهره گیری از سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و استفاده از پسآب ضمن مدیریت مصرف آب در آبیاری فضای سبز، اجازه ندهیم تا بحران کم آبی خللی در آبیاری درختان پارک‌ها و فضا‌های سبز معابر شهری بوجود بیاورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.