سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ هزار و ۱۹۳ هکتار بافت فرسوده شهری در لرستان شناسایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۲ هزار و ۵۰ هکتار بافت فرسوده شهری در استان شناسایی شده بود که با بررسی‌های جدید این رقم به ۲ هزار و ۱۹۳ هکتار افزایش یافته است.

 بهزاد شاکرمی روز سه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری گفت: محدوده بافت‌های فرسوده شهری در سراسر کشور ۱۴ هزار هکتار است که سهم لرستان از این رقم ۱.۶ درصد بوده و مصوبه شورای عالی و مشوق عای طرح بازآفرینی برای همه شهر‌های استان در حال اجراست.

 

وی تصریح کرد: طی یک ماه اخیر اجرای بسته تشویقی مردم برای بازآفرینی اماکن فرسوده به شهرداری خرم آباد ابلاغ و این روند برای شهرداری‌های بروجرد و پلدختر نیز در حال تصویب است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: یک هزار و ۵۰۷ واحد مسکونی نیازمند نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهر‌های استان شناسایی و تاکنون ۶۲۳ فقره پروانه ساخت صادر شده که سهم شهر‌های خرم آباد و بروجرد از مجموع واحد‌های فرسوده به ترتیب ۶۷۳ و ۳۱۱ مورد است.

 

شاکرمی سهمیه چهار ساله استان از طرح‌های بازآفرینی شهری کشور را ۱۶ هزار و ۶۵۴ واحد برشمرد و یادآور شد: تاکنون ۳۱ پروژه توانمندسازی عمومی شامل زیرساخت، ایجاد فضای سبز و امکانات ورزشی و رفاهی در محلات هدف بازآفرینی استان اجرا شده است.

 

وی افزود: ۲۱ گروه جهادی نیز در ۲۵ محله شهری استان بجز شهرستان‌های دورود و ازنا تشکیل و با کمک آنها سه هزار و ۱۱۸ نفر از اهالی ساکن در ۸۹۷ قطعه محله فرسوده آموزش داده شدند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: سهم راه و شهرسازی در اجرای طرح‌های توانمندسازی محلات ۳۴ و هریک از شهرداری‌ها و دستگاه‌های هر شهر نیز ۳۳ درصد است، اما به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌ها و عدم تامین زمین توسط شهرداری، اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی یکی از این محلات برگشت خورد.

 

یحیی عیدی بیرانوند شهردار بروجرد نیز گفت: ۲۸۰ هکتار بافت فرسوده و تاریخی در این شهرستان وجود دارد که فضای سبز این سطح کمتر از ۲ هزار مترمربع است.

 

نماینده شهرداری خرم آباد نیز با اشاره به شناسایی ۵۸۲ هکتار بافت فرسوده در این شهر اظهار داشت: ۱۲ سکونتگاه غیررسمی و ۷۲ هکتار بافت تاریخی نیز در خرم آباد وجود دارد که طرح بازآفرینی در کمیسیون ماده پنج تصویب و به شهرداران نواحی ابلاغ شده است.

 

 

برچسب ها: بافت فرسوده ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.