سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروهای ناکارآمد و غیرمتخصص، معضل شهرداری های لرستان

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: وجود برخی نیروهای ناکارآمد و غیرمتخصص در بدنه شهرداری های استان به یک معضل تبدیل شده و عدم همکاری شهرداران در آموزش این نیروها پذیرفتنی نیست.

عنایت اله میرزایی روز سه شنبه اظهار کرد: بیش از ۲ هزار نیرو در بدنه شهرداری های استان مشغول کار هستند و بسیاری از این نیروها در شهرداری ها توان تخصصی لازم را ندارند.

 

وی افزود: با وجود قراردادهایی که در بحث آموزشی این افراد بسته شده اما تاکنون آموزش های لازم ارائه نشده و ضروری است شهرداران به شکل جدی در این زمینه ورود نمایند.

 

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان تصریح کرد: براساس ابلاغیه سازمان شهرداری های کشور و اعلام سازمان تامین اجتماعی، کارگران مشمول قانون کار تا ۵۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت که هرچند بار مالی برای شهرداری های استان به دنبال خواهد داشت اما می تواند نقش مهمی در افزایش رفاه نسبی خانواده های این عزیزان داشته باشد که بزودی باید اجرایی شود.

 

میرزایی با اشاره به وجود ۳۳ شهرداری در شهرهای لرستان افزود: رضایتمندی و عدم رضایتمندی های شهروندان از عملکرد مجموعه شهرداری ها آغاز می شود و هرجا که شهرداری ها به خوبی توانسته اند عمل کنند کسب رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.

 

وی در خصوص تهیه اطلس فرصت های سرمایه گذاری برای شهرداری ها افزود: این اطلس برای شهرداری های بزرگ استان تهیه و طراحی شده و تنها شهرهای کوهدشت، پلدختر، سراب دوره و چغابل باقی مانده که لازم است اطلس این شهرداری ها نیز تهیه شود تا در هنگام نیاز و حضور سرمایه گذاران مورد استفاده قرار گیرند.

 

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان با اشاره به نقش مهم سازمان همیاری شهرداری ها عنوان کرد: وجود این سازمان ظرفیت بزرگی برای توسعه امور شهری توسط شهرداری هاست و استفاده از پتانسبیل این سازمان برای تجهیز شهرداری ها ضروری است اما تاکنون از نقش این سازمان در استان بخوبی استفاده نشده است.

 

میرزایی افزود: سازمان همیاری شهرداری ها می تواند در احداث مجتمع های شن و ماسه و کارخانه های تولید بتن برای شهرداری های بزرگ استان ورود و آنها را در تولید این محصولات خودکفا کند تا روند توسعه شهری در استان قوت بگیرد.

 

وی همچنین از مناسب سازی ۲ دستگاه وسیله نقلیه برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در ۲ شهرهای بروجرد و خرم آباد در فصل بازگشایی مدارس توسط شهرداری این شهرها خبر داد و گفت: طرح واگذاری تاکسی های سمند به رانندگان دارای تاکسی های فرسوده استان نیز با قیمت مناسب سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بزودی در استان آغاز خواهد شد که لازم است اتحادیه های تاکسیرانی همکاری مطلوبی برای بهره مندی رانندگان تاکسی از شرایط پیش آمده داشته باشند.

 

 

برچسب ها: شهرداری ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.