سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تنش میان چین و تایوان؛ تایپه قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت

تایوان در واکنش به آنچه که تهدید چین علیه این جزیره می‌خواند، امروز (سه‌شنبه) قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت.

سون لی‌فانگ سخنگوی وزارت دفاع جزیره تایوان در رابطه با نمایش موشکی تایپه، اظهار داشت: «تمامی موشک‌هایی که امروز شلیک شدند، به هدف خود به‌طور موفقیت‌آمیز اصابت کردند و دو نکته را ثابت کردند؛ نخست اینکه آموزش سربازان ما بسیار جدی است و دوم اینکه سیستم‌های تسلیحاتی ما در طی فرآیند شلیک زنده موشک‌ها تأیید شده‌اند.»

بر اساس این گزارش، موشک‌ها بخش کلیدی راهبردی دفاعی تایوان را تشکیل می‌دهند، چه آنهایی که ساخت آمریکا هستند و چه آنهایی که به صورت داخلی توسعه یافته‌اند.

سون لی‌فانگ به خبرنگاران خارجی و داخلی در پایگاه جی‌وپنگ تایوان، تصریح کرد: «در مجموع ما به اهداف خود دست یافتیم.»

پایگاه جی‌وپنگ یک پایگاه حساس و راهبردی تایوان است که در شهرستان «پینگتونگ» واقع در سواحل جنوب شرقی این جزیره قرار دارد و ارتش تایوان از این پایگاه برای آزمایش موشک‌های آمریکایی «پاتریوت» (Patriot) و «آسمان-کمان۳» (Sky Bow III) ساخت تایوان و از ناو جنگی این جزیره برای آزمایش موشک آمریکایی «ریم-۶۶ استاندارد» (RIM-۶۶ Standard)، استفاده می‌کند.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌های تایوانی، پایگاه جی‌وپنگ همان محلی است که تحت نظر موسسه ملی علوم و فناوری چونگ‌شان تایوان به دنبال توسعه موشک کروز «هسیونگ فنگ» (Hsiung Feng) با برد بلندتر برای حمله به اهداف داخل خاک چین است.

این موشک با برد افزایش یافته می‌تواند به اهداف زمینی در فاصله یک هزار و ۲۰۰ کیلومتری حمله کند. هر چند هدف اصلی طراحی این موشک درگیر شدن با اهدافی در فاصله ۳۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری گزارش شده است.

در برخی منابع قابلیت حمله دقیق به اهدافی در فاصله یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز برای این موشک در نظر گرفته شده است.

هسیونگ فنگ با پرتابگر زمینی متحرک از یک موتور سوخت جامد برای ایجاد رانش اولیه استفاده می‌کند و با موتور توربوجت به سمت هدف پرواز می‌کند. سیستم‌های جی‌پی‌اس / ای‌ان‌اس در هدایت این موشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا بر اطلاعات موجود میزان خطای این موشک در مرحله پایانی حدود ۱۵ متر است.

گفته می‌شود که یک جستجوگر دوربین مادون قرمز نیز برای افزایش دقت به موشک افزوده شده تا آن را از لحاظ کارایی در ردیف موشک‌های هوا به سطحی، چون JASSM و سایه توفان قرار دهد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: تایوان ، چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
تایوانی = اوکراینی = مزدور و بی وجود