سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای تکمیل راه آهن دورود – خرم آباد ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز است

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل لرستان گفت: اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز است که در صورت تخصیص تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل لرستان گفت:  پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد - اندیمشک با طولی حدود ۳۳۳ کیلومتر در دو قطعه دورود خرم‌آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر و خرم‌آباد اندیمشک به طول ۲۱۹ کیلومتر باهدف توسعه اقتصادی و اتصال مرکز استان لرستان به راه‌آهن سراسری جنوب شمال و همچنین به مرز روسیه و کشور‌های قفقاز طراحی و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در حال ساخت است.

 

 گودرز بابا عباسی، گفت: این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ وزارت راه و شهرسازی به دلیل عبور از کوه‌های زاگرس یکی از دشوارترین پروژه‌های اجرایی محسوب می‌شود.

 

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌و نقل لرستان گفت: پروژه با وجود مسائل و مشکلات فراوان از جمله کمبود منابع مالی و معارضین کشاورزی و دولتی  تاکنون در بخش زیر سازی ۵۱ درصد پیشرفت داشته است.

 

بابا عباسی اعتبار هزینه شده برای پروژه را تاکنون ۸۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار موردنیاز برای تکمیل این قطعه حدود یازده هزار میلیارد تومان است که در صورت تخصیص این مبلغ این پروژه طی ۳ سال آینده قابلیت بهره‌برداری را دارد.

 

وی گفت: علاوه بر دشواری‌های اجرایی پروژه یکی دیگر از مشکلات فعلی رفع معارض و تملک اراضی موردنیاز پروژه در طول مسیر است که تاکنون بخش عمده آن انجام شده است و در حال حاضر ۲۳ کیلومتر از محدوده شهرستان دورود و ۵۴ کیلومتر در طول مسیر در دستور کار قراردارد.

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل لرستان گفت: با وجود پیشرفت مناسب و روند پر شتاب اجرایی پروژه در سال ۱۴۰۲ به دلیل عدم تخصیص به‌موقع و مناسب؛ پروژه در انتهای سال ۴۰۲ به طور موقت متوقف شد که با پیگیری‌های مقامات استانی و وزارت راه و شهرسازی و تزریق منابع مالی متناسب با پیشرفت پروژه مجدداً فعال شد.

 

 بابا عباسی با اشاره به اینکه مقرر شد تا پایان سال مالی جاری پیمانکار نسبت به تکمیل محور از کیلومتر ۶۸ تا ۱۱۴ یعنی ورودی ایستگاه حسن‌آباد کمالوند اقدام کند، افزود: برای تحقق این امر قرارگاه نیازمند افزایش نیروی انسانی متناسب با حجم پروژه معادل ۱۷۰۰ نفر و ۴۲۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات مختلف راه شکافی و حفاری و حمل است.

 

به گفته سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل لرستان هم اکنون۵۰۰ نفر و ۲۹۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۲۸ جبهه کاری در پروژه فعال است.

 

بابا عباسی با اشاره به اینکه در ورودی ایستگاه حسن‌آباد کمالوند دو دستگاه تونل به طول ۷۵۲۰ متر و ۱۲ دستگاه پل بزرگ و متوسط و راه شکافی و زیر سازی به طول ۳۸/۵ کیلومتر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این مهم در سال جاری مالی به‌عنوان یک رکورد در بخش ریلی کشور محسوب می‌شود.

برچسب ها: راه آهن ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.