سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گامی بلند بری برق دار کردن عشایر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: از سهمیه یک‌هزار و ۶۲۵ پنل خورشیدی پیش‌بینی شده برای این جامعه هدف تاکنون یک‌هزار دستگاه از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان تهیه شده است.

 محمد محمودی گفت: با توجه به ضرورت و براساس مصوبه هیات دولت مبنی براینکه جامعه عشایری برای برخورداری از نعمت برق باید به پنل‌های خورشیدی مجهز شوند تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع نیروی برق استان برای تامین و توزیع این پنل‌ها منعقد شد.

وی اظهار داشت: برای توزیع پنل‌های خورشیدی در بین جامعه عشایری ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر این سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده نیز ۵۳۴ دستگاه پنل خورشیدی در چهارمحال و بختیاری خریداری و براساس جمعیت عشایری هر شهرستان توزیع شد.

وی یادآور شد: براساس آخرین آمار سرشماری در زمان حاضر شمار خانوارهای عشایری چهارمحال و بختیاری ۲۰ هزار خانوار است که تاکنون از این تعداد تنها ۲ تا سه هزار خانوار معادل ۳۰ درصد از نعمت پنل خورشیدی برخوردار شده و همچنان ۷۰ درصد دیگر از این جامعه از این نعمت محروم هستند.

ابلاغ ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بند ب تبصره ۱۸ برای جامعه عشایری این استان ابلاغ شده است.

محمودی ادامه داد: تلاش می‌شود به محض بازشدن سامانه عشایری آن دسته از افرادی را که شرایط دریافت تسهیلات دارند پس از ثبت نام به بانک‌های عامل معرفی شوند.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات بند سه تبصره ۱۸ با نرخ چهار درصد و با بازپرداخت هفت ساله در بین آن دسته از جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری که در سامانه ثبتی مبنایی ثبت نام و تایید شده‌اند توزیع شد.

وی پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی با نرخ ۲۲ درصد نیز از دیگری تسهیلاتی است که براساس درخواست متقاضیان در اختیار جامعه عشایری استان قرار می‌گیرد.

تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پل گزستان

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با تاکید براینکه پل گزستان یکی از پُل‌های اساسی عشایر منطقه بازفت کوهرنگ است گفت: این پُل بر روی رودخانه بازفت احداث می‌شود.

محمودی با بیان اینکه برای احداث پُل گزستان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پایه‌های این پل تخصیص داده شده است افزود: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت راه و شهرسازی به محض نصب پایه‌ها عرشه پل نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی مستقر می‌شود تا به این صورت عشایر بتوانند از این پل استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه جمعی از عشایر بخش بازفت از جمله سجو، گاوشیر و بادام شیرین شهرستان کوهرنگ از نعمت ایل‌راه محروم هستند که تلاش شده با همت گروه جهادی و پشتیبانی امور عشایر ۱۴ کیلومتر راه احداث شود.

محمودی با بیان اینکه ایل‌راه "پنبه‌کال" از مطالبه‌های جامعه عشایری چهارمحال و بختیاری است گفت: این ایل‌راه به طول ۲۱ کیلومتر از کوهرنگ تا مسیر جاده بازفت در دست ساخت است که امسال برای ساخت این جاده ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با بازگشایی جاده پنبه کال بخشی از مشکلات تردد عشایر استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان برطرف می‌شود.

محمودی گفت: ایل‌راه پنبه‌کال در ۲۰ کیلومتری شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ قرار گرفته که تکمیل این محور، مسیر کوچ عشایر و مسیر بین خوزستان تا چهارمحال و بختیاری بیش از۱۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اجرای طرح تامین آب آشامیدنی بناب و سجو در بخش بازفت با۵۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث پل قلعه درویش در اردل وآبرسانی به عشایر آسمون نیر بخش منج شهرستان لردگان را از دیگر طرح‌های در دست اجرای استان برای جامعه عشایری عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.