سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک محکوم به قصاص در اهواز پس از ۲۹ سال از چوبه دار رهایی یافت

رئیس کل دادگستری خوزستان از رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار به عشق امام حسین (ع) و با تلاش و همت اعضای کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان در اهواز خبر داد.

 علی دهقانی گفت: ۲۹ سال پیش قتلی در اهواز رخ می دهد و قاتل پس طی مراحل قانونی محکوم به قصاص شد.

وی افزود: در این سال ها، بزرگان و مصلحین زیادی برای جلب رضایت اولیای دم اقدام کردند ولی نتیجه ای حاصل نشد و قاتل همچنان در انتظار اجرای حکم قصاص یا رضایت خانواده مقتول بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: با توجه به طولانی شدن حبس این قاتل و همچنین ابراز ندامت و پشیمانی از بزه خود، پرونده جهت صلح و سازش به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان ارجاع گردید تا زمینه حل و فصل این موضوع فراهم شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلاش ها و اقدامات جهادی اعضای این کارگروه به ثمر نشست و اولیای دم به عشق امام حسین (ع) با بخشش و گذشت از قاتل فرزند خود، محکوم به قصاص پس از 29 سال کابوس قصاص، از چوبه دار رهایی و به آغوش خانواده بازگشت.

 دهقانی ضمن تقدیر از اولیای دم، اعضای کارگروه مشترک و افرادی که در مصالحه این پرونده تلاش کردند،گفت: مردم خوزستان از ارادتمندان و محبین اهل بیت علیهم السلام هستند و همواره در امر صلح و سازش بعنوان الگو در سطح کشور شناخته شده هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.