سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد:

ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بی‌اساس است

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد ادعای دخالت تهران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را رد کرد و آن بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت دانست.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل دوشنبه شب به وقت محلی در پاسخ به سوالات در خصوص ادعای نهاد‌های اطلاعاتی و سایبری آمریکا مبنی بر دخالت تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت: «چنین ادعا‌هایی بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت است. همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم، ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: اگر دولت آمریکا در این ادعا صادق باشد، اسناد خود را در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ ما را دریافت کنند.

اف‌بی‌آی و چند آژانس اطلاعاتی دیگر آمریکا در بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند که ایران در نفوذ سایبری به کارزار دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و همچنین تلاش برای هک کردن ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، دست داشته است.

پیش از این نیز، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در پاسخ به سوالات در خصوص گزارشی از مایکروسافت در مورد دخالت ایران در انتخابات امریکا از طریق حملات سایبری تصریح کرد: «ایران قربانی عملیات تهاجمی سایبری مختلفی علیه زیرساخت‌ها، مراکز خدمات عمومی و صنایع کشور بوده است. قدرت سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه می‌شود.»

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد ادامه داد: «ایران هدف و یا برنامه‌ای برای تهاجم سایبری ندارد. موضوع انتخابات آمریکا مساله داخلی این کشور است، و ایران دخالتی در آن ندارد.»

 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل درباره اظهارات مقام‌های اطلاعاتی آمریکا پیرامون هدف جمهوری اسلامی ایران برای بر هم زدن انتخابات آمریکا و تاثیرگذاری منفی بر کمپین‌های انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۴ بیان کرد.

«جو بایدن» ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد و کامالا هریس از حزب دموکرات جایگزین دموکرات شد.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور از حزب جمهوریخواه و کامالا هریس معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب دموکرات با یکدیگر برای کسب کرسی ریاست جمهوری در کاخ سفید رقابت خواهند کرد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
نامزدهای آمریکا از نظر ما چندان فرقی با هم ندارن