سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از سه هزار واحد مسکونی تا پایان امسال در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال سه هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری برسد.

محبوب حیدری با تشریح عملیات اجرایی واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: در مجموع ۲۵ هزار واحد نهضت ملی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست که از این تعداد ۲۱ هزار واحد مسکونی در پنج شهرک و سایت مربوط به شهر اردبیل و بقیه مربوط به دیگر شهرستان‌های استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه شهرک شهید سلیمانی از بزرگترین شهرک‌های در دست اجرای نهضت ملی مسکن در کشور است، افزود: در این شهرک ۱۵ هزار و ۸۲۰ واحد در ۶۴۵ هکتار در حال ساخت است و همزمان با اجرای واحد‌های مسکونی آماده سازی معابر و تامین زیرساخت‌ها هم در این شهرک در حال اجراست.

او با بیان اینکه شهرک سلیمانی اردبیل معادل وسعت شهر پارس‌آباد مغان است، افزود: با احداث واحد‌های شهرک سلیمانی ۱۰ درصد به وسعت شهر اردبیل افزوده شده است.
حیدری گفت: یک هزار و ۳۴۰ واحد در قطعات یک و ۲ شهرک سلیمانی در قالب ۶۷ بلوک ۲۰ واحدی در حال ساخت است که تلاش بر این بوده در این طرح‌ها تنوع متراژ رعایت شود و در این قطعات در هر طبقه یک واحد ۶۵ متری، یک واحد ۷۵ متری و ۲ واحد ۸۵ متری اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل متوسط پیشرفت فیزیکی واحد‌های شهرک سلیمانی را ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اسکلت هفت هزار و ۶۰۰ واحد به اتمام رسیده و مراحل سفیدکاری برخی واحد‌ها هم در حال اجرا است.

او همچنین از ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد در شهرک شهید خراسانی خبر داد و گفت: همه این واحد‌ها در مرحله پی ریزی بوده و برای آماده سازی آنها با پیمانکاران قرارداد منعقد شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پرونده ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر این استان تایید نهایی شده که از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی مراحل واریز وجه را انجام داده‌اند.

حیدری گفت: در سایر شهر‌ها به غیر از مرکز استان تعداد ۶ هزار و ۱۲۵ متقاضی تایید نهایی شدند که از این تعداد چهار هزار و ۹۶۵ متقاضی واریز وجه انجام داده و به چهار هزار و ۸۶۱ متقاضی هم تخصیص پروژه انجام یافته است.

او همچنین افزود: استان اردبیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همه بخش‌ها موفق بوده و واحد‌های تحویلی و در حال تکمیل در قالب این طرح از کیفیت بالایی برخوردار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.