سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک‌هزار و ۵۳۳ پروانه فعالیت صنفی جدید در قم صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا مردادماه، تعداد یک‌هزار و ۵۳۸ پروانه فعالیت صنفی جدید با ظرفیت اشتغالزایی برای حدود چهار هزار نفر در استان صادر شد.

اکبر ابدالی گفت: در این میان تعداد ۴۸۸ مورد پروانه تولیدی خدمات فنی با اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۲۲۰ نفر و سرمایه گذاری یک‌هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال و نیز تعداد یک‌هزار و ۵۰ مورد پروانه توزیعی و خدماتی با ظرفیت اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۶۲۵ نفر و سرمایه گذاری سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در استان قم صادر شد.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به جایگاه مهم فعالیت‌های صنفی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان، افزود: بدین ترتیب طی چهارماهه نخست سال جاری در مجموع تعداد یک‌هزار و ۵۳۸ مورد پروانه فعالیت صنفی با امکان اشتغالزایی برای سه هزار و ۸۴۵ نفر و سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال درقم صادر شد.

او ادامه داد: هم اینک بر اساس آمار به طور کلی تعداد ۱۵ هزار و ۳۴۶ مورد پروانه فعالیت صنفی در بخش تولیدی و خدمات فنی و همچنین تعداد ۲۳ هزار و ۸۰۷ مورد پروانه فعالیت صنفی در حوزه توزیعی و خدماتی در استان قم موجود است و دارندگان این پروانه‌های صنفی در بازار استان به فعالیت می‌پردازند.

گفتنی است فعالیت اصناف در قم تحت نظارت قرار دارد و در همین خصوص مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.