سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها: دموکراسی باید حفظ شود

رئیس جمهور آمریکا در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها درباره مسائل مختلف سخنرانی و بر حفظ دموکراسی در این کشور تاکید کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای سخنرانی در  کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که در سالن ورزشی مرکز متحد در شیکاگو برگزار می‌شود با تاخیر نیم ساعته حاضر شد.

خبرنگار ریانووستی از سایت رویداد گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا ۲۶ دقیقه با تاخیر روی سکو حاضر شد.

پیش از این، معاون رئیس جمهور کامالا هریس برای اولین بار با شرکت کنندگان صحبت کرد، که تنها ۲ دقیقه را روی صحنه گذراند و بلافاصله آن را ترک کرد و به شرکت کنندگان وعده «هفته‌ای عالی» داد.

هریس همچنین تاکید کرد بایدن منتظر نامزدی رسمی نخواهد ماند، او بلافاصله پس از سخنرانی شیکاگو را ترک خواهد کرد.

بایدن سپس سخنرانی خود را در روز اول کنوانسیون ملی دموکرات‌ها پس از آنکه با تشویق تقریباً پنج دقیقه‌ای مورد استقبال قرار گرفت، با تاکید بر اینکه «دموکراسی باید حفظ شود» آغاز کرد و گفت: «دموکراسی پیروز شد، به نتیجه رسید. تصمیماتی که اکنون می‌گیریم سرنوشت ملت ما و جهان را برای دهه‌های آینده تعیین خواهد کرد. نبردی برای روح آمریکا در حال وقوع است.»

بایدن خاطرنشان کرد که با اعتقاد عمیق در آمریکایی که در آن همه حق دارند و نفرت پناهگاه امنی ندارد نامزد انتخابات شد.

ترامپ یک بازنده است

جو بایدن در سخنرانی خود علناً دونالد ترامپ سلف خود و نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری را «بازنده» خواند و گفت که او در مورد مشکلات آمریکا به بقیه جهان «دروغ» می‌گوید. ترامپ درباره وضعیت مهاجران در مرز‌های جنوبی این کشور، وضعیت جرم و جنایت و همچنین تعدادی از موضوعات دیگر دروغ گفته است.

بایدن گفت: «وقتی او از مشکلات آمریکا صحبت می‌کند و می‌گوید که ما در حال انحطاط هستیم، ما در حال باختن هستیم. او بازنده اصلی است و آن لعنتی در اشتباه است. بسیاری از شما افراد موفقی هستید که به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنید. آیا می‌دانید ما یک قدرت پیشرو هستیم؟»

وی از حاضران خواست تا رای دهند چرا که دموکرات‌ها باید دونالد ترامپ را شکست دهند و افزود: کامالا و تیم آن از تامین اجتماعی و مدیکر محافظت خواهند کرد و  ترامپ دقیقا برعکس عمل خواهد کرد.

وی ادعا‌هایی را درباره برتری قدرت آمریکا نسبت به چین نیز مطرح کرد و گفت: «زمانی که من به قدرت رسیدم، عقل متعارف این بود که چین به ناچار از ایالات متحده پیشی می‌گیرد اما هیچکس اکنون این حرف را نمی‌زند».

رئیس جمهور آمریکا همچنین ادعا کرد که در دولت او، ایالات متحده موفق شد اروپا را متحد و همچنین از عقب ماندگی فناوری جلوگیری کند.

پیشنهاد آمریکا، حماس و اسرائیل را به توافق آتش‌بس نزدیکتر کرد

بایدن در ادامه سخنرانی خود به جنگ بین اسرائیل و حماس اشاره کرد و وعده داد که «به کار برای بازگرداندن اسرا به خانه و پایان دادن به جنگ در غزه ادامه دهد و از این طریق صلح و امنیت» را در خاورمیانه به ارمغان آورد! »

بایدن گفت: «چند روز پیش، پیشنهادی ارائه کردم که ما را به توافق آتش‌بس نزدیک‌تر کرد.»

هریس هرگز در برابر پوتین سر تعظیم فرود نخواهد آورد

بایدن درباره نامزدی احتمالی معاونش برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مواضع او در خصوص رئیس جمهور روسیه گفت: «کامالا هریس، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا در نوامبر، هرگز در برابر پوتین سر تعظیم فرود نخواهد آورد. من هرگز تعظیم نکرده ام و به شما قول می‌دهم، کامالا هریس هرگز این کار را نخواهد کرد. او هرگز تعظیم نخواهد کرد.»

رئیس جمهور ایالات متحده  بدون اشاره به شکست‌های پی در پی اوکراین در جبهه‌های نبرد با روسیه ادعا کرد که ولادیمیر پوتین، همتای روسی او «فکر می‌کرد که کی یف را ظرف سه روز تصرف خواهد کرد، اما با گذشت سه سال، اوکراین هنوز آزاد است.»

به گزارش برخی از رسانه ها همه شرکت کنندگان در کنوانسیون دموکرات ها در شیکاگو نتوانستند تا پایان به سخنرانی جو بایدن گوش دهند. برخی از آنها حین سخنرانی او دسته جمعی سکوهای سالن ورزشی را ترک کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
هالیوود هالیوود هشدار هشدار هشدار عجب خری است بایدن از این دیکتاتور جنایتکار جنگی احمق دوری کنید