سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

خراسان جنوبی، بیست و ششمین استان در پرونده‌های نزاع

توکلی گفت: به دلیل فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی، آمار نزاع در این منطقه پایین بوده و استان بیست و ششم کشور در معاینات نزاع هستیم.

توکلی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این مجموعه رابط بین علوم و قانون است گفت: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد امور پزشکی قانونی مربوط به معاینات است و کار با اجساد حدود ۵ درصد کار را تشکیل می‌دهد.

او افزود: پزشکی قانونی پاسخگوی درخواست‌های قضایی است و تنها در خصوص درخواست سقط درمانی به افراد حقیقی پاسخگویی انجام می‌شود که مجوز این نوع از سقط با همکاری قضات و پزشکان متخصص صادر می‌شود.

توکلی با اشاره به آماده باش پزشکی قانونی در ایام اربعین اظهار کرد: توجه خاص این آماده باش مربوط به استان‌های غربی است، زیرا زائران اربعین حسینی دچار سوانح و مشکلاتی می‌شوند، اما در خراسان جنوبی که میزبان زائران پاکستانی می‌شود نیز آماده باش برقرار است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: مصدومین تصادفات در اغلب نقاط کشور بیشترین مراجعین را به پزشکی قانونی تشکیل می‌دهند و حدود ۵۰ درصد پرونده‌ها را در استان تشکیل می‌دهد.

او عنوان کرد: با توجه به فرهنگ غنی خراسان جنوبی، میزان نزاع در استان بسیار پایین است و در حوزه معاینات نزاع استان بیست و ششم کشور هستیم.

توکلی گفت: صدمات مربوط به تصادفات ممکن است در نگاه اول چشمگیر نباشد، اما در نگاه قانون می‌تواند شامل خسارات و دیه‌ای باشد که با مراجعه سریع به پزشکی قانونی با نامه قضایی، می‌توان درصد خسارت را مشخص کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.