سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان:

زائرین اربعین حسینی مراقب باشند

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: زائرین به هیچ عنوان نباید به تبلیغات کذب و فریبنده در فضای مجازی توجه نمایند.

سرهنگ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در این خصوص اظهار کرد: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی و افزایش تعداد زائران کربلا، هر ساله افراد سودجو با ارسال پیام‌های اغواکننده، زائران مشتاق را به لینک‌های آلوده هدایت کرده پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کنند

وی ادامه داد: رعایت برخی از نکات در زمان مراسم و سفر معنوی، جهت پیشگیری از هر گونه سوء استفاده مجرمین سایبری ضروری است

سرهنگ کیخا با اشاره به اینکه تبلیغات فریبنده از ترفند‌های مجرمین سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی و شخصی افراد است، گفت: زائرین به هیچ عنوان نباید به تبلیغات کذب و فریبنده در فضای مجازی توجه نمایند.
فعالیت سایت‌های جعلی نیز یکی از مهمترین شگرد‌های مجرمانه‌ای است که در این ایام انجام می‌شود و ناآگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد می‌کند.

این مقام مسئول افزود: زائران به تبلیغات دروغین فضای مجازی در خصوص دریافت ویزای اربعین با قیمت ارزان و در کمترین زمان ممکن توجه نکنند. همچنین برای ثبت نام تنها از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.
کاربران توجه داشته باشند باید هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت کرده و از درگاه‌های مورد اعتماد استفاده کنند؛ و از واریز وجه به حساب‌های نامعتبر خودداری کنند زائرین عزیز می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی "پلیس من" و از فهرست خدمات گذرنامه استفاده کنند.
سرهنگ کیخا به هموطنان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Fata.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری یا تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با ما در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.