سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چرا مباحث فرهنگی و تبلیغی در سفر اربعین اهمیت دارند؟

عضو کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد اربعین اوقاف درمورد اهمیت مباحث فرهنگی و تبلیغی در سفر معنوی اربعین توضیحاتی داد.

محسن سلیمانی، عضو کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد اربعین اوقاف درمورد اهمیت مباحث فرهنگی و تبلیغی در سفر معنوی اربعین گفت: با توجه به اهمیتی که مباحث فرهنگی و تبلیغی در سفر اربعین دارند و قالب این سفر، معنوی و فرهنگی و تبلیغی است کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد اربعین اوقاف وظایف عمده‌ای را برعهده دارد.

عضو کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد اربعین اوقاف تصریح کرد: یکی از وظایف، اعزام مبلغین به مواکب در داخل کشور، مرز‌ها و خارج از کشور است تا جایی که سال گذشته، تقریباً ۴۰۵ نفر از مبلّغین در مواکب مشغول فعالیت بودند که از جمله فعالیت‌های آنها می‌توان به اقامه نماز جماعت، روضه‌خوانی، پاسخگویی به مسائل شرعی و سایر مباحثی اشاره کرد که برعهده مبلّغین بزرگوار بوده است.

سلیمانی مطرح کرد: موضوع پشتیبانی محتوایی از مواکب، خرید اقلام فرهنگی و ارسال آنها به مواکب حسینی سازمان اوقاف و امور خیریه و راه‌اندازی سایت اربعین به منظور پشتیبانی محتوایی از فعالان فرهنگی مواکب از دیگر وظایفی هستند که برعهده کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد اربعین اوقاف است.

عضو کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد اربعین اوقاف ادامه داد: عمده نیاز و حمایت‌هایی که باید از زائران اربعین حسینی صورت بگیرد اصل زیارت و اعزام به این سفر و تأمین مایحتاج زوّار است که از آن جمله می‌توان به تغذیه، اسکان و پشتیبانی محتوایی و فرهنگی و موضوع اقامه نماز‌های جماعت و روضه‌خوانی‌ها اشاره کرد.

سلیمانی گفت: یکی از پشتیبان‌های قوی در برگزاری سفر زیارت اربعین آورده‌های موقوفات است؛ موقوفاتی که چند صد سال قبل شکل گرفته‌اند و نیت عمده آنها، خدمت به حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و اعزام به زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام است که قالب آنها به سفر اربعین ارتباط دارد.

عضو کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد اربعین اوقاف افزود: فعالیت‌هایی که سازمان اوقاف انجام می‌دهد عبارتنداز: اسکان، خدمات، مباحث فرهنگی، اقامه نماز جماعت، اقلام محتوایی فرهنگی که به زوّار ارائه می‌شوند و درواقع، از محل موقوفاتی هستند که اگرچه صاحبان آنها از دنیا رفته‌اند ولی در حال حاضر، موقوفات آنها مثل یک انسان زنده و حتی فراتر از آن در راه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام صرف می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.