سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با «روز جهانی بشردوستی»؛

کانادا خواستار آتش‌بس فوری و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه شد

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا امروز (دوشنبه) مصادف با روز جهانی بشردوستی، خواستار آتش‌بس فوری و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، جاستین ترودو اظهار داشت: امروز، در روز جهانی بشردوستی، از قهرمانانی که جان خود را برای محافظت از آسیب‌پذیرترین افراد جهان به خطر می‌اندازند، قدردانی می‌کنیم.

نخست‌وزیر کانادا با اشاره به جنگ در غزه، وضعیت این باریکه را «فاجعه‌بار» توصیف کرد و گفت: یکی از مناطقی که امروز بیشترین نیاز به کمک‌های بشردوستانه را دارد، نوار غزه است.

وی خواستار برقراری «آتش‌بس فوری» در غزه شد و بر اهمیت «آزادی گروگان‌ها [اسرا]، حفاظت از غیرنظامیان و افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه در سراسر این منطقه» تاکید کرد.

در حالی که امروز ۱۹ آگوست برابر ۲۹ مرداد، سالگرد انفجار بمب در مقر سازمان ملل متحد در هتل کانال بغداد در سال ۲۰۰۳ است که بر اثر این حادثه مرگبار ۲۲ نفر از کارکنان بشردوستانه سازمان ملل کشته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند، ترودو چالش‌های فزاینده‌ای که پیش‌رو تلاش‌های کمک‌رسانی در سراسر جهان است را نیز برجسته کرد.

نخست‌وزیر کانادا تصریح کرد که درگیری‌های مسلحانه و تغییرات آب‌وهوایی باعث شده که تعداد بی‌سابقه‌ای از مردم به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشته باشند.

ترودو بر تعهد کانادا مبنی بر کمک‌رسانی به نیازمندان از طریق مشارکت با سازمان هایی از جمله سازمان ملل متحد، نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد دیگری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، کانادا متعهد شده است که ۱۶۵ میلیون دلار به غزه و کرانه باختری کمک کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل‌آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (دوشنبه) در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) ۴۰ هزار و ۱۳۹ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.