سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس در غزه؛ تکرار زیاده‌خواهی‌های رژیم اشغالگر

آمریکا پیشنهاد جدیدی را برای آتش بس در غزه ارائه کرده است که در آن اکثر خواسته‌های رژیم صهیونیستی گنجانده شده است.

در این طرح، هیچ بندی درباره خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه در مرحله دوم، گنجانده نشده است و آتش بس دائم در نوار غزه نیز به عنوان یکی از بند‌های مورد مذاکره در مرحله دوم مذاکرات گنجانده شده است.

شبکه العربی به نقل از منابعش جزئیاتی از پیشنهادات واشنگتن را منتشر کرد که براساس آن، درباره محور فیلادلفیا مذاکرات فنی انجام خواهد گرفت.

در طرح مذکور، گفتگو درباره بازسازی نوار غزه در مرحله دوم مذاکرات پیش بینی شده است. همچنین بر ایجاد سازوکار نظارتی برای بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه تاکید شده است.

شبکه المیادین نیز به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی خبر داد که پیشنهاد جدید آمریکا با پیشنهادات مورد توافق قبلی طرفین، کاملا متفاوت است و پیشنهاد جدید آمریکا، براساس طرح ماه می‌استوار و با شروط و خواسته‌های جدید رژیم اسرائیل متناسب است.

این منبع فلسطینی افزود: پیشنهاد جدید آمریکا، مشابه موضع رژیم صهیونیستی و خواسته‌های جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است.

منبع مذکور تصریح کرد: در این پیشنهاد، آتش بس دائمی و همیشگی در نوار غزه، گنجانده نشده است.

به گفته این منبع، براساس طرح پیشنهادی آمریکا، آتش بس دائم در نوار غزه در مرحله دوم و در چارچوب یک سقف مشخصی مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

منبع فلسطینی خاطرنشان کرد: در این طرح، در صورتی که حماس با خواسته‌های رژیم صهیونیستی موافقت نکند، این رژیم مرحله دوم جنگ را از سر خواهد گرفت.

این منبع فلسطینی آگاه از روند مذاکرات همچنین گفت: در پیشنهاد آمریکا، خروج فراگیر رژیم صهیونیستی از نوار غزه، پیش‌بینی نشده است. همچنین، محور فیلادلفیا، همچنان در اشغال اسرائیل خواهد بود و فقط از شمار نیرو‌های این رژیم در این منطقه کاسته خواهد شد.

منبع مذکور افزود: براساس طرح واشنگتن، تقاطع نتساریم، همچنان تحت اشغال رژیم صهیونیستی خواهد بود و این رژیم، ضمن در اختیار داشتن کنترل آن، اقدام به رصد حرکت فلسطینی‌ها از طریق آن خواهد کرد.

این منبع فلسطینی تاکید کرد: در پیشنهاد آمریکا، رژیم صهیونیستی از حق مخالفت با آزادی حداقل یکصد اسیر فلسطینی برخوردار خواهد بود. همچنین براساس این پیشنهاد، شمار زیادی از اسرای فلسطینی آزاد شده در چارچوب تبادل اسرا، به خارج از فلسطین تبعید خواهند شد.

منبع فلسطینی مذکور همچنین تصریح کرد: براساس طرح آمریکا، ارائه کمک‌ها به نوار غزه با موافقت همه طرف از جمله حماس با کلیه بند‌های توافق مشروط شده است.

این منبع فلسطینی خاطرنشان کرد: در این طرح، مذاکرات درباره بازسازی و پایان محاصره نوار غزه پس از ارزیابی نتایج مرحله اول انجام خواهد گرفت.

برچسب ها: آمریکا ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.