سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امنیت زائران اربعین موضوع مورد توافق ایران و عراق

رئیس قرارگاه اربعین گفت: خوشبختانه تعامل و هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان دو کشور ایران و عراق برقرار است و امنیت زائران موضوع بسیار مهم برای دو طرف است.

سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز خسروی و دیدار با مقامات نظامی کشور عراق، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین به عامل مهمی برای نزدیکی قلوب مسلمانان به ویژه مردم و مسئولان دو کشور ایران و عراق تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: برای مراسم اربعین امسال مسئولان دو کشور ایران و عراق از مدت‌ها پیش در تعامل بودند تا زائران به سهولت و راحت‌تر از سال قبل بتوانند در پیاده‌روی اربعین شرکت و به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بپردازند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: نتیجه این تعامل و هم‌افزایی سهولت تردد زائران اربعین از مرز‌های ۶ گانه جمهوری اسلامی به سمت عراق بوده و باعث شده است  تا ایستایی آنها در مرز‌های ۶ گانه به چهار ثانیه و حتی کمتر برسد و بتوانند راحت وارد کشور عراق شوند.

شرفی افزود: لازم است از جانب خود و دیگر مسئولان ارشد انتظامی جمهوری اسلامی از تعامل بسیار خوب مسئولان عراقی به ویژه مقامات نظامی این کشور و همکاری با زائران ایرانی قدردانی کنم.

وی گفت: امنیت زائران موضوع بسیار مهم برای مقامات دو کشور ایران و عراق بود و از همین رو بخش اعظمی از تلاش‌ها به این نقطه معطوف شد و خوشبختانه تاکنون همه زوار در سلامت و امنیت کامل یا به زیارت عتبات عالیات مشرف شده یا در حال تشرف هستند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تا بازگشت همه آنها از این سفر معنوی ادامه دارد، از همکاری بسیار خوب زوار با نیرو‌های پلیس و دیگر مسئولان قدردانی کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.