سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۲۴ شهید گمنام میهمان دیار مقاومت

پیکر مطهر ۳۲۴ شهید گمنام از سال ۱۳۶۲ تاکنون در استان کرمان خاکسپاری و ۱۴۷ یادمان شهید گمنام ساخته شده است.


 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به وجود ۲۳ یادمان شهدای گمنام در دانشگاه‌های استان کرمان گفت:۲۳ یادمان در مجموعه دانشگاهی (با ۴۲ شهید که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۲ تدفین شده‌اند)، ۱۵ یادمان در مجموعه روستایی (با ۲۲ شهید از سال ۱۳۶۷ تا سال ۱۴۰۳ تدفین شده‌اند)، ۱۴ یادمان در مجموعه پادگان‌ها و مجموعه نظامی (با ۱۸ شهید که از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ تدفین شده‌اند) قرار دارند.


سرهنگ محمود مهدوی‌فرد افزود: ۹۵ یادمان شهید گمنام با ۲۴۲ پیکر مطهر شهید در مجموعه شهر‌های کرمان است که در فضا‌های مختلف شهری از سال ۱۳۶۲ تا ۱۴۰۳ خاکسپاری شده‌اند و بیشترین یادمان و شهید گمنام به ترتیب در کرمان (با ۴۹ یادمان و ۱۲۱ شهید)، رفسنجان (با ۱۹ یادمان و ۳۱ شهید)، سیرجان (با ۱۱ یادمان و ۲۱ شهید) و شهرستان جیرفت (با ۱۱ یادمان و ۲۱ شهید) قرار دارد.

 وی از وجود ۲۳۱ درخواست تدفین شهید گمنام در کرمان خبر داد و تصریح کرد: درخواست‌ها بیشتر از این بوده، اما آنهایی که پاسخ داده شده ۲۳۱ درخواست است که از سال ۱۳۸۳ ثبت شده بودند. 

سرهنگ مهدوی‌فرد بیان داشت: امسال نیز درخواست برای خاکسپاری شهید گمنام در مجموعه‌های مختلف روستایی، دانشگاهی و مجموعه نظامی داشته‌ایم.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام تکمیل ساخت ۸۵ درصد یادمان‌ها افزود: در حال حاضر هیچ یادمان زیر ۵۰ درصد پیشرفت در استان نیست و از پارسال نیز برای درخواست‌هایی که موافقت می‌شود، یک فرصت حدود ۶ ماهه در نظر گرفته می‌شود تا ۷۰ درصد نقشه اجرایی یادمان را تکمیل کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.