سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش کمیسیون صنایع درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت را به شرح زیر قرائت کرد:

هیئت رئیسه محترم مجلس

مستند به ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می‌شود.

دکتر رضا علیزاده رئیس کمیسیون صنایع و معادن

مستند به ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت و برنامه‌های آقای سید محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت و در صوص برنامه‌ها و صلاحیت ایشان بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت. 

همچنین در خصوص مدارک تحصیلی ایشان نیز از مراجع رسمی استعلام به عمل آمد. 

نتیجه استعلام مدارک تحصیلی: 

وزارت علوم طی نامه‌ای مدارک تحصیلی ایشان را در مقطع کارشناسی رشته مهندسی راه و ساختمان و کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی صنعتی تایید نمود. 

شرح برنامه‌ها و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی صنعت و معدن: 

ایشان معرفی و بیان سوابق علمی و اجرایی برنامه‌های خود را چنین ارائه نمودند تشریح اهمیت بخش صنعت معدن و تجارت، راهبرد‌های توسعه بخش صنعت معدن.

بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی: 

به همین منظور برنامه ارائه شده با قوانین و اسناد بالادستی از جمله قانون هفتم، مصوبات راهبردی شورای انقلاب فرهنگی، برخی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و پدافند غیرعامل مطابقت داده شد. 

از نظر سوابق و علمی و تجربی تحصیلات ایشان منطبق با حوزه صنعت بوده و قابل قبول است. 

نتیجه‌گیری: 

پس از بررسی سوابق عملکرد و برنامه‌ها و اظهارات سید محمد اتابک در خصوص صلاحیت ایشان برای تصدی وزارت صنعت و معدن رهگیری و عمل آمد که در نتیجه صلاحیت ایشان برای تصدی وزارتخانه با اکثریت آرا به تصویب کمیسیون صنایع و معادن رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.