سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین تولید کامل راکتور‌ در داخل کشور با خلاقیت صنعتگران آذرآب

صنعتگران آذرآب با خلاقیت موفق شدند برای نخستین بار در داخل کشور راکتور‌ را به صورت کامل تولید کنند.

مدیر ساخت صنابع نفت و گاز شرکت صنایه آذرآب اراک گفت: صیقل کاری داخلی رآکتور‌ها و اختراع دستگاه مرتبط با این کار برای اولین بار در کشور از سوی صنعتگران آذرآب عملیاتی شد و برای ساخت رآکتور‌های پتروشیمی دهدشت از مجموعه پروژه خلیج فارس با موفقیت به کار گرفته شد.

گیوه کیمیایی افزود: پیش از این صیقل کاری رآکتور‌هایی از این دست به خارجی‌ها سپرده می‌شد و با این کار علاوه بر حفظ ارز، بومی سازی جدیدی در صنعت کشور رخ داد. سه راکتور پتروشیمی دهدشت با بیش از ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است. این در حالی است که بیش از ۲۰ طرح مربوط به بخش انرژی کشور نیز در‌ این کارخانه در حال ساخت است.

مدیر طرح پتروشیمی دهدشت هم با بیان اینکه شرکت صنایع آذرآب در پتروشیمی دهدشت دو پروژه در دست دارد که یکی شامل ۲۳ دستگاه مخزن در سایز‌های مختلف و دیگری ۳ راکتور مشابه است، گفت مخازن ساخته و راهی دهدشت شده است و دیگر رآکتور‌ها نیز تا پایان دی تحویل می‌شود.

به گفته نادریان مخازن و راکتور‌ها با تولید پلی اتیلن، خوراک سایر پتروشی‌ها را تامین می‌کند. این راکتور‌ها برای نخستین بار به طور کامل در داخل کشور و توسط شرکت صنایع آذرآب ساخته می‌شود و صرفه جویی ارزی بیش از یک میلیون یورویی به همراه دارد.

نادریان این را هم گفت که این رآکتور‌ها بیش از چهار متر قطر، ۱۷ متر طول و ۱۰۰ تن وزن دارند. 

کارخانه آذرآب اراک از جمله صنایع مادر استان و کشور در تولید انواع تجهیزات انرژی، نفت و گاز برای کارخانه‌ها و ماشین آلات تولیدی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.