سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رییس اتحادیه نانوایان:

قیمت نان در کرمانشاه افزایش نیافته است

نایب رییس اول اتحادیه نانوایان کرمانشاه با اعلام اینکه افزایش قیمت نان فقط توسط وزرات کشور اعمال می‌شود و خارج از اراده استانداری و حتی اتحادیه است، گفت: تاکنون افزایش قیمتی از طریق کارتخوان‌های نانوایی‌های استان کرمانشاه اعمال نشده است.

فریبرز عزیزی نایب رییس اول اتحادیه نانوایان کرمانشاه بیان کرد: متاسفانه عده‌ای از فیک نیوز‌ها در فضای مجازی شایعه افزایش قیمت نان در استان به راه انداخته اند که صحت ندارد.

وی البته گفت: تا کنون در ۱۰ استان کشور متوسط ۲۵ درصد به قیمت نان اضافه شده، اما اینکه چه زمانی نوبت استان کرمانشاه می‌شود معلوم نیست.

به گفته عزیزی از چهار استان همجوار کرمانشاه در سه استان همدان، کردستان و لرستان افزایش قیمت نان اعمال شده ولی افزایش نرخ در استان‌های کرمانشاه و ایلام هنوز عملیاتی نشده است.

وی حفظ آرامش مردم استان در ایام میزبانی زوار اربعین را اولویت دانست و پیش بینی کرد که احتمالا برای فصل پاییز در استان کرمانشاه افزایش قیمت نان خواهیم داشت، اما این افزایش قیمت در سبد اقتصادی خانوار زیاد نخواهد بود.

نایب رییس اول اتحادیه نانوایان کرمانشاه در خصوص نرخ کنونی نان در استان نیز گفت: هم اکنون لواش نوع یک ۴۷۰ و نوع ۲، ۵۰۰ تومان است، تافتون نوع یک و ۲ نیز به ترتیب ۷۰۰ و ۹۰۰ تومان می‌شود، سنگک نوع یک و ۲ نیز به ترتیب هزار و ۸۰۰ و ۲ هزار و ۳۰۰ تومان نرخ دارد.

عزیزی ادامه داد: نرخ بربری نوع یک و ۲ به ترتیب هزار و ۲۰۰ و هزار و ۷۰۰ تومان، نان ماشینی کیلویی نوع یک و ۲ هم به ترتیب هر کیلو ۲ هزار و ۶۰۰ و ۲ هزار و ۷۵۰ تومان می‌شود و نرخ نان ساجی نوع یک و ۲ نیز هزار و ۶۰۰ و ۲ هزار تومان است.

وی تفاوت نان نوع یک و ۲ را در استفاده از سهمیه آرد دولتی و یا ترکیب آن با آرد آزاد عنوان کرد.

عزیزی نرخ نانوایی‌های آزاد پز استان را نیز برای نان سنگک و بربری بدون کنجد به ترتیب ۹ هزار و هشت هزار تومان اعلام کرد و افزود: نان تافتون نیز پنج هزار تومان است.

آنچنان که وی توضیح داد: نانوایی‌های آزاد پز اگر تا ۱۰ گرم کنجد اضافه کنند می‌توانند هزار تومان افزایش نرخ داشته باشند.

این مسئول اتحادیه نانوایان کرمانشاه در ادامه در خصوص میزان افزایش قیمت نان در استان نیز گفت: طبق آنالیز ما باید بین ۵۵ تا ۹۰ درصد افزایش نرخ داشته باشیم، اما تصمیم گیرنده نهایی وزارت کشور است و به طور میانگین برای سایر استان‌ها ۲۵ درصد افزایش نرخ نان از طریق کارتخوان‌ها اعمال شده است.

وی با گلایه از نحوه افزایش نرخ نان نیز بیان کرد: تکلیف افزایش نرخ‌ها باید در ابتدای هر سال با توجه به تورم و افزایش قیمت آب، برق، گاز و دستمزد کارگر تعیین شود.

وی در خصوص نگرانی مردم از افزایش نرخ نان نیز گفت: افزایش آنقدر نیست که از نظر اقتصادی به مردم فشار بیاورد به طور مثال اگر هر نفر در روز سه نان لواش مصرف کند در ماه حدود ۱۱ هزار تومان به ازای هر نفر اضافه می‌شود که پول یک پفک هم نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.