سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه قطر و مالزی درباره آتش بس غزه

نخست وزیران دو کشور قطر و مالزی طی تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های میانجی‌ها برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در نوار غزه را بررسی کردند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر با انور ابراهیم همتای مالزیایی خود آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های میانجی گری برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در نوار غزه را بررسی کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه قطر، طی تماس تلفنی در مورد روابط دو کشور و راه‌های توسعه آن و همچنین آخرین تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین و آخرین تلاش‌های میانجیگران برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه گفتگو کردند.

روابط دو کشور شاهد توسعه مستمر است. در ماه مه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، نخست وزیر مالزی را دعوت کرد و در مورد تقویت همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها گفتگو کرد.

روز جمعه، دورجدید مذاکرات مربوط به آتش بس و تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل در دوحه به پایان رسید، میانجی‌ها از پیشنهاد جدید و نشست قریب الوقوع در قاهره برای بحث در مورد آتش بس خبر دادند و تاکید کردند که مذاکرات «سازنده» بوده است.

میانجی‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که آمریکا با حمایت قطر و مصر پیشنهادی را ارائه کرد که شکاف‌های بین دو طرف را کاهش می‌دهد و با طرح جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ۳۱ می‌و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت مطابقت دارد.

آنها ادعا کردند که این پیشنهاد «بر اساس نکات توافقی است که در هفته گذشته به دست آمده و شکاف‌های باقی مانده را به گونه‌ای پر می‌کند که امکان اجرای سریع توافق را فراهم کند.»

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.