سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی:

برخی اتباع خارجی بدون مجوز در مرز چذابه تجمع کرده‌اند

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از تجمع برخی اتباع خارجی فاقد مجوز در پشت مرز چذابه خبر داد و گفت: طرف عراقی به اتباع بدون مجوز اجازه ورود نمی‌دهد.

پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بیش از ۲۰۰ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از طریق مرز چذابه به سمت عتبات در کشور عراق عبور کردند که بخش زیادی از آنها اتباع خارجی هستند.

رییس هلال احمر کشور ادامه داد: خوشبختانه مسئولان استانی اقدامات بسیار خوبی در جهت تسهیل‌گری برای پیاده‌روی زائران انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: امکانات بسیار خوبی از جمله حمل و نقل، موکب، سایه‌بان و مه‌پاش برای پیشگیری از گرمازدگی و تهویه مناسب در مرز تدارک دیده شده که رضایتمندی زائران را به همراه دارد.

نماینده رییس جمهور در ستاد اربعین کشور گفت: همچنین درمانگاه هلال‌احمر را در قسمت عراق راه‌اندازی کردیم و اکنون در حال خدمات رسانی به زائران است.

وی افزود: به نمایندگی از جانب رییس‌جمهور در مرز چذابه حضور پیدا کردم و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خدمات رسانی به زائران در سطح بسیار خوبی انجام می‌شود.

کولیوند همچنین با اشاره به تجمع برخی از اتباع خارجی در مرز چذابه که مجوز تردد ندارند؛ خبر داد و گفت: طرف عراقی اجازه ورود به آنها را نمی‌دهد لذا باید در این زمینه تمهیدات لازم را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو فرآیند حمل و نقل زائران در مرز چذابه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود گرمای بیش از اندازه هوا، خدمات رسانی به خوبی انجام می‌شود.

بیماری‌های واگیردار و تلفات ناشی از گرمازدگی نداشتیم

رییس هلال احمر کشور گفت: تاکنون بیماری‌های واگیرداری گزارش نشده و در خصوص گرمازدگی تلفاتی نداشتیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که مردم زمان سفر خود را به خوبی مدیریت می‌کنند.

کولیوند گفت: با توجه به شرایط جوی خوزستان، تردد زائران از مرز بیشتر در شب انجام می‌شود تا کمتر دچار مشکل شوند.

بر اساس این گزارش روز چهارم شهریورماه اربعین حسینی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.