سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان گزارش‌ها درباره قطع کمک به اوکراین را رد کرد

سخنگوی دولت آلمان گزارش‌های اخیر درباره کاهش یا قطع کمک‌ها به اوکراین را رد کرده و آن را نادرست خواند.

ولفگانگ بوچنر، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که کشورش «تا زمانی که لازم باشد» به روند ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد و تاکید کرد: «ما به فعالیت‌های کنونی ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم بودجه مورد نیاز اوکراین را برای ادامه مبارزه آن دریافت می‌کنیم». 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دولت آلمان گفت که گزارش‌های منتشر شده اینگونه القا می‌کند که آلمان برای کاهش هزینه‌های خود کمک‌ها به کی‌یف را کاهش خواهد داد، اما «این موضوع درست نیست». 

روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» پیش از این گزارش داده بود که دولت آلمان به دلیل تلاش برای کاهش هزینه‌های خود، کمک‌های نظامی جدید به اوکراین را متوقف خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه ادعا کرده است که تعلیق کمک‌های جدید به اوکراین در حال حاضر هم اجرایی شده و بر درخواست‌های جدید کی‌یف برای دریافت کمک نظامی تاثیر خواهد گذاشت. 

به گزارش این روزنامه آلمانی، «کریستین لیندنر» وزیر دارایی آلمان در نامه‌ای که ۵ اوت (۱۵ مرداد) به وزارت دفاع آلمان ارسال شد، گفت که کمک‌های آتی به اوکراین دیگر از محل بودجه فدرال آلمان تامین نمی‌شود، بلکه از درآمد‌های حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه تهیه خواهد شد. 

آلمان و سایر کشور‌های گروه ۷ در ماه ژوئن یک قرارداد اولیه برای استفاده از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده روسیه منعقد کردند، اما این کشور‌ها هنوز بر سر جزئیات طرح مذکور به توافق نرسیده‌اند و مذاکرات فنی ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.