سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری بنیاد مسکن و میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی برای توسعه گردشگری

 بنیاد مسکن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با هدف توسعه صنعت گردشگری در مناطق روستایی همکاری می‌کنند.

تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با عنوان  ایجاد اشتغال پایدار در قالب طرح پیشرفت و آبادانی منظومه‌های روستایی در آذربایجان‌شرقی به امضا رسید که افزایش سطح اشتغال و کیفیت زندگی ساکنان روستاهای هدف طرح، افزایش بهره‌وری کسب و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی، زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت جوامع محلی در توسعه اقتصاد روستایی و ارتقای فرهنگ کارآفرینانه در سطح استان از اهداف اجرایی این تفاهم‌نامه است.

برگزاری دوره های آموزشی برای متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی و تسهیل فرآیند دریافت تسهیلات، شناسایی کارآفرینان مستعد منطبق با اولویت‌ها، تلاش برای جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کمک به تکمیل زنجیره تامین محصولات استراتژیک حوزه صنایع‌دستی از تعهدات مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بناید مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در اجرای این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در مراسم امضای این تفاهم نامه بر لزوم توانمندسازی جوامع محلی با هدف ایجاد کسب‌ و کارهای روستایی در استان تاکید و اظهار کرد: افزایش بهره‌ وری کسب‌ و کارهای روستایی ضمانت دوام و آینده اقتصاد روستایی است.

 حمزه زاده گفت: توانمندسازی کسب و کارهای محلی در حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی با افزایش درآمد پایدار و اشتغالزایی در جوامع روستایی به ارتقای مهارت‌های کارآفرینی و مدیریتی منجر می‌شود که علاوه بر افزایش بهره‌وری جوامع محلی را از ظرفیت‌های بومی برای جذب گردشگران بهره‌مند می‌کند.

وی با بیان اینکه رونق فعالیت های محلی موجب حفظ و ترویج فرهنگ و هنر محلی می‌شود ادامه داد: این امر نه تنها اقتصاد منطقه را تقویت می‌کند بلکه هویت فرهنگی جوامع محلی را نیز مستحکم‌تر ساخته و در نهایت به حفظ و گسترش بازارهای جدید برای محصولات محلی در سطح ملی و بین‌المللی یاری می رساند.

حمزه زاده افزود: افزایش بهره‌وری مرتبط با گردشگری روستایی از نظر تخصصی نیز می‌تواند به عنوان ضامنی برای پایداری و رشد این کسب و کارها عمل کند چون بهره‌وری بیشتر به معنای استفاده بهینه‌تر از منابع موجود و کاهش هزینه‌هاست که به سودآوری بیشتر و افزایش رقابت‌پذیری می‌ انجامد.

وی با اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در راستای افزایش کارایی در اجرای برنامه‌های گردشگری گفت: امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف ارتقای بهره‌وری در گردشگری روستایی آذربایجان شرقی حائز اهمیت ویژه‌ای است.

حمزه زاده افزود: این تفاهم‌نامه علاوه بر افزایش هماهنگی‌های بین دستگاهی از منظر بهبود زیرساخت‌ها، حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه پایدار گردشگری نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.