سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از ۱۲۰ فعال اقتصادی بدون پرونده مالیاتی در صنف طلا

رئیس مرکز بازرسی سازمان امور مالیاتی گفت: بیش از ۱۲۰ فعال اقتصادی که در صنف طلای بازار فاقد پرونده مالیاتی بودند از طریق بازرسی شناسایی شدند.

شاهین مستوفی رئیس مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از شناسایی یک فرار مالیاتی  به واسطه گزارشات مردمی در استان اصفهان خبر داد و گفت: در جریان  بازرسی مالیاتی در اجرای مالیات از محل  فعالیت یک شرکت در استان اصفهان مشخص شد که در بازه زمانی سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۱، ۵۰ میلیارد تومان درآمد شناسایی نشده و اعلام نشده وجود داشته است.

وی ادامه داد: این ۵۰ میلیارد تومان در این بازه زمانی از سوی شرکت اعلام نشده بود که سازمان امور مالیاتی این درآمد را در قالب پولشویی شناسایی کرد و در نتیجه در قالب ماده ۱۸۱ مالیات‌های مستقیم این درآمد‌های مالیاتی مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از شناسایی ۱۲۱ فعال اقتصادی فاقد پرونده مالیاتی در صنف طلا در تهران خبر داد گفت: با توجه به گزارش‌های مردمی دریافت شده توسط سازمان امور مالیاتی و پس از بازدید میدانی از فعالان صنف طلا در  حوزه ساخت طلا در منطقه سنگلج تهران مشخص شد تعداد قابل توجهی از کسبه صنف طلا  در واحد‌های مسکونی دارای تغییر کاربری در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات به‌عمل آمده، ۱۲۱ فعال اقتصادی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی شدند که ضمن تشکیل پرونده مالیاتی برای آنها اوراق تشخیص مالیات بر درآمد عملکرد سال ۱۳۹۷ ایشان صادر و به ایشان ابلاغ شد. پرونده مالیاتی عملکرد سنوات آتی این افراد نیز در دست رسیدگی است.

خبرنگار: محبوبه کباری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.