سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۱۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز شاخص کل بورس با افزایش ۰.۳۷ درصدی به ۲ میلیون و ۳۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۰.۱۲ درصدی در ارتفاع ۶۳۹ هزار و ۵۸۲ واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز حجم معاملات ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان ثبت شده است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: سرانه خرید حقیقی‌ها امروز ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود و ۳۱۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد. همچنین امروز ۶۳ درصد بازار یعنی ۴۷۷ نماد در محدوده منفی و ۳۷ درصد بازار کار خود را مثبت به پایان رساندند.

او می‌گوید: امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی مربوط به صنعت فرآورده‌های نفتی و بیشترین خروج نقدینگی هم به صنعت محصولات شیمیایی اختصاص یافت.

گفتنی است؛ امروز مدیر نظارت بر بورس‌ها گفته بود: طبق جمع‌بندی انجام شده در جلسه شورای عالی بورس، مکاتبات اداری و فرآیند‌های قانونی برای واریز ۱۰ همت نقدینگی به صندوق توسعه بازار سرمایه انجام شده و اکنون در انتظار تایید نهایی بانک مرکزی برای انجام این واریزی‌ها هستیم. امیدواریم به زودی مسائل اداری و مقرراتی رفع و مجوز واریز از طرف بانک مرکزی صادر شود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.