سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی تاج در خواب مصنوعی؛

پشت پرده سکوت فدراسیون درباره رای پرونده بیرانوند و پرسپولیس چیست؟

رای پرونده بیرانوند و پرسپولیس در فهرست اقدامات کدخدامنشانه قرار گرفته است.

طرفداران دو باشگاه بزرگ ایران یعنی تراکتور و پرسپولیس کماکان در انتظار صدور رای شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند هستند.

فدراسیون فوتبال قرار بود در ۴۸ ساعت گذشته رای پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از بیرانوند به دلیل فسخ غیرقانونی را اعلام کند، اما سکوت فدراسیون نشینان باعث شده شائبه‌هایی در مورد دخالت غیرورزشی در نتیجه این شکایت قوت بگیرد.

شاید اگر این پرونده در مورد یک باشگاه دیگر و یا بازیکنی غیر از بیرانوند بود با سرعت بیشتری اعلام می شد، اما در این مورد خاص ذینفعان زیاد هستند از جمله تیم ملی فوتبال، باشگاه تراکتور و پرسپولیس که باعث شده حساسیت روی این موضوع بیشتر شود.

از طرفی تاخیر در رای پرونده معضل اصلی است، اما دستور موقتی هم برای پرونده صادر نشده است و بیرانوند در بازی قبلی تراکتور به میدان رفت و این خود دو حالت دارد. ابتدا اینکه یا بیرانوند و تراکتور از رای مطلع هستند و با خیال راحت از این بازیکن استفاده می‌کنند و یا از عواقب این موضوع اطلاعی ندارند که این آخری بعید به نظر می‌رسد.

پرسپولیسی‌ها عزم خودرا جزم کرده اند که در مورد این پرونده پیروز باشند و اگر سفارش یا توصیه‌ای از سوی افراد غیرورزشی در کار باشد حتما سرخ‌های پایتخت دردسری بزرگتر برای فدراسیون فوتبال ایجاد خواهند کرد. تهدید به کشاندن پرونده به فیفا اولین خطری است که خیلی جدی محسوب می‌شود.

فیفا دخالت غیرفوتبالی‌ها را در مسائل وابسته به این رشته برنمی‌تابد و از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها مطمئن هستند که مدارکشان هر مرجعی را مجاب می‌کند که فسخ بیرانوند غیرقانونی بوده است. لیگ برتر فوتبال هنوز در پله اول است و فدراسیون می‌توانست پیش از آغاز لیگ برتر رای این پرونده را اعلام کند.

اینکه ارکان فدراسیون تعجیلی برای اعلام رای ندارند اظهر من الشمس است که ملاحظاتی در میان است و قانون در اینگونه موارد سنبه پرزوری ندارد.

آقای مهدی تاج این پرونده شاید به شکلی پیش برود که برای شما گران تمام شود مگر اینکه قانون را به مصلحت و کدخدامنشی ترجیح بدهید که در دوره مبارزه با فساد این روال اولویت دارد.

پرونده فساد در فوتبال هنوز در دست بررسی است و بهترین زمان برای مبارزه با رانت، لابی گری، رشوه، اهمال و ترک فعل است پس تا دیر نشده است فوتبال را از این معضل‌های خودساخته رها کنید.

هر روز در تیم‌های بزرگ کشور افشاگری می‌شود، اما گوش شنوایی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد و یا اعتنایی به این افشاگری‌ها نمی‌شود. بیرانوند، آتیلا حجازی و ... از شکستن سقف حرف می‌زنند در حالی که در بطن نقل و انتقالات بودند، اما فدراسیون در این مورد‌های واضح نیز قصد دخالت ندارد.

پول‌های زیرمیزی به بازیکنان از سوی باشگاه‌ها نادیده گرفته می‌شود، چون صندلی فدراسیون مهمتر از سلامت فوتبال است. از قدیم گفته اند کسی که خواب است را می‌شود بیدار کرد، اما کسی که خود را به خواب می‌زند هرگز بیدار نمی‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
Bm20
۱۴:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
سلام
همین ادعا که مدارک او محکمه پسند است ،را بیرانوند هم دارد...
حسنی
۱۴:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
فدراسیون نقطه ضعف دارد که میخواهد کدخدا منشی حل کند فدراسیون بویژه تاج تهدید زنوزی را جدی می داند
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
مانند رأی که دادگاه بین‌المللی می خواهد بر علیه اسرائیل و نتانیاهو صادر کنه ولی هنوز داره فکر میکنه!!!!
امیر
۱۴:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
قبل از اینکه رأیی هنوز صادر نشده و هیچ کسی محکوم نشده، ماشاالله شما تمام حکم ها رو صادر کردید، یک در صد هم احتمال بدید که پرسپولیس محکوم بشه....