سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارندگی‌های فصلی در پاکستان ۱۸۹ کشته بر جا گذاشته است

بارندگی‌های فصلی امسال پاکستان و حوادث ناشی از آن طی دو ماه گذشته دستکم ۱۸۹ نفر کشته و ۳۳۳ زخمی بر جا گذاشته است.

مرکز مدیریت بحران پاکستان (NDMA) در گزارشی از آخرین وضعیت پیامد‌های بارندگی‌های شدید فصلی این کشور اعلام کرد: در بازه زمانی اول ژوئیه تا ۱۷ اوت سال جاری بر اثر حوادث ناشی از بارندگی در مناطق مختلف پاکستان ۱۸۹ نفر جان باختند و بیش از ۳۳۳ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

به نقل از سایت خبری «داون نیوز»، در این گزارش آمده است: برق گرفتگی، ریزش سقف و دیوار منازل مسکونی، صاعقه، سیل و غرق شدن از جمله حوادثی است که بر اثر بارندگی شدید در مناطق مختلف پاکستان رخ داده است.

این بیانیه افزود: بیشترین تلفات و خسارات جانی در ایالت پنجاب پاکستان ثبت شده است. جایی که ۶۸ نفر در حوادث ناشی از بارندگی جان باخته اند.

بارندگی و سیل در مناطق مختلف پاکستان همچنین ۶۴۵ خانه را به صورت کامل تخریب کرده و بیش از ۱۴۰۰ منزل مسکونی دیگر نیز خسارت جزئی دیده اند.

این خسارات در حالی گزارش شده است که گفته می‌شود بارندگی‌های فصلی امسال در برخی از شهر‌های پاکستان از جمله «سکهر» رکورد ۷۷ سال گذشته را شکسته است.

تغییرات اقلیمی در پاکستان تأثیرات مخربی بر محیط زیست، اقتصاد و زندگی مردم این کشور داشته است؛ سیل‌های شدید، خشکسالی و تغییرات در الگو‌های بارش از جمله پیامد‌های بارز این پدیده هستند. به ویژه سیل‌های سال ۲۰۲۲ که بخش‌های وسیعی از کشور را زیر آب برد، جان هزاران نفر را گرفت و میلیون‌ها نفر را بی‌خانمان کرد. این حادثه همچنین باعث از بین رفتن محصولات کشاورزی و کاهش امنیت غذایی در این کشور ۲۲۰ میلیون نفری شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.