سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از سکته قلبی در جوانی با رعایت چند نکته

در سکته قلبی به دلیل انسداد شریان‌ها، جریان خون به قلب متوقف می‌شود و اگر بیش از چند دقیقه خون به قلب نرسد، قلب ضربان خود را از دست می‌دهد.

چندین سال است که آمار مرگ‌ومیر در جوانان به دلیل سکته قلبی در حال افزایش است به‌طوری‌که اکنون از هر ۵ بیمار حمله قلبی ۱ نفر کمتر از ۴۰ سال سن دارد.  

مرگ ناگهانی جوانان به دلیل سکته قلبی، پایان زودهنگام و ناباورانه زندگی‌هایی است که به دلایل مختلفی ازجمله سبک زندگی ناسالم، ابتلا به بیماری‌های قلبی و گاهی عفونی رخ می‌دهد. در سکته قلبی تمام فعالیت‌های قلب، تنفس و جریان خون به‌طور ناگهانی متوقف می‌شود و در طی چند ثانیه علائم حیاتی رو به افول می‌روند.

به گفته یک متخصص قلب و عروق به رادیو اسپوتنیک، شیوع انفارکتوس میوکارد در افراد زیر ۴۰ سال افزایش یافته و داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

او بیان کرد: داشتن رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی، کنترل وزن، کنترل چربی و فشار خون، خواب با کیفیت، ترک سیگار، توانایی مقابله با استرس، کنترل قند و مصرف مایعات از مواردی هستند که می‌توان به کمک آنها احتمال سکته قلبی در جوانی را تا حدودی کاهش داد.  هنگامی که توجه به این موارد کم شود و رعایت نشوند، خطر بیماری‌های مزمن از جمله انفارکتوس میوکارد یا همان سکته قلبی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

با این حال، اگر حملات قلبی در نسل‌های قبلی فرد هم وجود داشته باشد، می‌توان آن را ارثی و ژنتیکی فرض کرد؛ بنابراین لازم است به پزشک متخصص اطلاعات و احتمالات در این باره داده شود تا بتواند به درستی خطر قلبی عروقی را ارزیابی کند.

پیش از این، دانشمندان ثابت کرده بودند که سبک زندگی سالم در جوانان خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش و سلامت عروق را افزایش می‌دهد.

یک پزشک متخصص قلب در این باره تاکید کرد: بروز تنگی نفس، تورم در پاها، درد قفسه سینه یا سرگیجه ممکن است نشان دهنده وجود بیماری قلبی باشد و نیاز به مشاوره با پزشک وجود داشته باشد.

منبع: gazeta.ru

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.