سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

هیچ مرز استانی در واگذاری مدیریت منطقه دنا به اصفهان جابه‌جا نشده است

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با انتقاد از برخی رویکرد‌ها در راستای واگذاری مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا به این استان گفت: هیچ گونه تغییری در مرز ۲ استان ایجاد نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: تنها مدیریت منطقه پادنا واقع در خاک اصفهان با ارتقا به منطقه حفاظت شده، به استان اصفهان واگذار شده است.

وی درباره اینکه چرا برخی در این خصوص موضع‌گیری کرده‌اند گفت: جای تعجب است که مدیریت یک استان در حوزه جغرافیایی خودش مورد اعتراض قرار می‌گیرد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان، درباره مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا توسط محیط زیست استان اصفهان، گفت: از سال‌های دور، منطقه حافظت شده دنای شمالی مورد کم توجهی بوده است و استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل کمبود نیروی انسانی، نبود منابع و فاصله منطقه امکان نظارت صحیح بر این منطقه را نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: در اصل واگذاری مدیریت بخشی از استان اصفهان به استانی دیگر از اساس امر اشتباهی بوده است و مکرر اهالی شهرستان سمیرم و منطقه پادنا نسبت به این امر و بُعد مسافت در امور اداری اعتراض داشتند.

حجت‌الاسلام نقدعلی افزود: اتفاق‌هایی که در این منطقه رخ داد و حیواناتی که شکار شدند برای کشور به پروژه‌ای بین‌المللی تبدیل شد و حفظ حیات وحش در ایران را زیر سوال بود.

وی تصریح کرد: برخی گونه‌های جانوری در سالیان اخیر در این منطقه بطور بیرحمانه‌ای کشته شدند و این منطقه به فضایی برای جولان شکارچیان غیرقانونی تبدیل شده بود بطوریکه جانواران از دست مافیای شکار آسایش نداشتند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: چندین بار نیز استان اصفهان از نحوه نگهداری این مجموعه گلایه‌مند و معترض بود، اما مسوولان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان می‌کردند ما نمی‌توانیم باتوجه به کمبود ظرفیت نیروی انسانی و منابع از این منطقه حفاظت صحیحی داشته باشیم.

وی، با اشاره به نامه‌نگاری‌های چند سال اخیر مسوولان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مورد چندین مرتبه طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ رییس سازمان محیط زیست و دیگر مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیران ملی و مدیران استان اصفهان نامه نوشتند و درخواست کردند که حفاظت از این منطقه به استان اصفهان واگذار شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: مدیریت استان اصفهان بر منطقه دنا، پس از پیگیری‌های سازمان محیط زیست کشور در راستای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری، اردیبهشت سالجاری در شورای عالی محیط زیست به تصویب رسید که این امر در راستای مدیریت محدوده جغرافیایی استان اصفهان و در چهارچوب قانون بوده است.

وی یادآور شد: در این جلسه بار جدیدی بر دوش استان اصفهان گذاشته شد و این موضوع را بصراحت اعلام می‌کنم که هیچ گونه تغییری در مرز ۲ استان ایجاد نشده و تنها منطقه شکار ممنوع پادنا واقع در خاک اصفهان به منطقه حفاظت شده پادنا ارتقا و مدیریت آن به اصفهان واگذار شده است.

حجت‌الاسلام نقدعلی تصریح کرد: در حالیکه هیچ مرز استانی جابه‌جا نشده است ولی شاهد برخی موضع‌گیری‌های تند و یا خارج از چهارچوب هستیم.

وی افزود: اینکه یک مساله ملی را دست مایه بیگانگان می‌کنند امری است که انتظار می‌رود توجه دقیق‌تری به آن شود و از طرفی باید تبیین شود که گونه‌های گیاهی و جانوری که در این منطقه مادام در معرض آسیب هستند و پاتوق سودجویان و شکارچیان شده، متعلق به همه مردم ایران است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: اصفهان تنها درصدد آن است که از این منطقه بدرستی حفاظت کند و این امریست که در سراسر کشور رایج بوده و از وظایف ارکان اداری هر استان نسبت به محدوده جغرافیایی همان استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.