سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ۷۹ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۷۹ طرح پشتیبان مشاغل خانگی از ابتدای سال جدید تاکنون برای اخذ تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شدند.

عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه مشاغل خانگی تخصیص یافته که بین سه دستگاه کمیته امداد، برکت و دستگاه‌های چهارگانه (هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات) استان تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های مستقل نیز با تخصیص اعتبار به این بانک‌ها معرفی خواهند شد، ادامه داد: بیشتر بانک‌های استان قزوین ملزم به پرداخت این وام‌ها هستند که در حوزه تبصره ۱۸ نیز از طریق دستگاه‌های مربوطه به مشاغل متقاضیان، اعتباراتی را به مشاغل خانگی تخصیص دادیم که صاحبان این مشاغل می‌توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه شغل خود از تخصیص اعتبارات بهره‌مند شوند.

به گفته کشاورز ترک، متقاضیان وام مشاغل خانگی می‌توانند یکی از رشته‌های صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت-خدمات) و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کنند.

این مسئول ادامه داد: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی در بانک‌های توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران باید در سامانه mcls.gov.ir نام نویسی کنند.

وی یادآورشد: اداره کار به عنوان دبیرخانه در فرآیند تخصیص اعتبارات به مشاغل خانگی عمل می‌کند و هیچ مداخله‌ای در نوبت طرح‌های مشاغل و ارقام تسهیلات ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: صاحبان مشاغل خانگی که در سال گذشته ثبت نام کردند و در نوبت به آنها وام نرسید، فرآیند اخد تسهیلات را باید به صورت مجدد پیگیری کنند و همچنین متقاضیان دقت داشته باشند که نظارت‌ها برای اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی شدیدتر است و اگر افراد در محل مورد نظر، کارشان را انجام ندهند، جرائمی را باید پرداخت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.