سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست حماس از کشور‌های جهان برای قطع روابط با رژیم صهیونیستی

جنبش حماس از اقدام کلمبیا درباره ممنوعیت صادرات زغال سنگ به اراضی اشغالی استقبال کرد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از موضع جسورانه کلمبیا درباره ممنوعیت صادرات زغال سنگ به اراضی اشغالی در محکومیت جنگ نسل کشی این رژیم در غزه استقبال می‌کنیم و از تمام کشور‌ها می‌خواهیم روابطشان را با این رژیم فاشیست قطع کنند و برای تحریم آن و محاکمه رهبران آن به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی تلاش کنند.

طبق گزارش سما، جنبش مجاهدین فلسطین نیز از اقدام کلمبیا استقبال کرد و آن را اقدامی در راستای حمایت از ملت فلسطین دانست.

این جنبش اعلام کرد: افزایش مواضع در حمایت از فلسطین نتیجه پایداری ملت ما و فداکاری‌های عظیم آن و مقابله با ظلم و استکبار جهانی است. ما از تمام کشور‌ها و موسسات می‌خواهیم موضعی مثل موضع کلمبیا اتخاذ کنند و از این امت می‌خواهیم دست از ناتوانی و سستی بردارند چراکه این ناتوانی و سکوت نتانیاهو را به ادامه جنایت‌های خود تشویق می‌کند.

پیش از این «گوستاو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا با امضای فرمانی صادرات زغال‌سنگ به سرزمین‌های اشغالی را ممنوع کرد تا بر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به جنگ غزه فشار بیاورد.

رسانه خبری بلومبرگ گزارش داد، کلمبیا بزرگترین تامین‌کننده سوخت فسیلی به تل‌آویو است. انجمن معدنکاران کلمبیا هشدار داده که با توجه به توافق تجارت آزاد میان طرفین، «کلمبیا نمی‌تواند صادرات زغال‌سنگ به اسرائیل را متوقف کند» و شرکت‌هایی که این ماده معدنی را تولید می‌کنند احتمالا اقداماتی را انجام دهند.

این اقدام رئیس‌جمهور کلمبیا در این راستا انجام شده تا بر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به جنگ غزه فشار بیاورد.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته که در آن بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صد‌ها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.