سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU (واحد شمارش کانتینر) عملیات کانتینری در چهارماهه امسال در بندر شهید رجایی این استان ثبت شد.

حسین عباس‌نژاد روز دوشنبه اظهار کرد: از مجموع عملیات کانتینری انجام شده در چهارماه امسال، ۴۹۲ هزار و ۷۱۰ TEU تخلیه و ۴۶۶ هزارو ۹۱۰ کانتینر نیز به مقصد کشورهای هدف بارگیری شده است.

وی با اشاره به پهلودهی ۹۷۰ فروند شناور کانتینری به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، ادامه داد: حجم کانتینرهای صادراتی در بزرگترین بندر کانیتنری ایران در این مدت نیز ۲۱۴ هزار و ۵۲۸ TEU بوده که ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین میزان ترانزیت خارجی با ۳۵ درصد رشد را ۱۷۸ هزار و ۷۳۸ TEU کانتینر و میزان ترانشیپ را ۷۹ هزار و ۵۲۸ TEU کانتینر عنوان کرد.

عباس نژاد در ادامه به افزایش ۱۰۳ درصدی ورودی کانتینر یخچالی در چهار ماهه سال‌ جاری اشاره کرد و یادآور شد: از مجموع ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی، ۲۹۴ هزار و ۳۳۷ TEU کانتینر وارد شده که ۱۵ هزارو ۱۴۱ کانتینر آن تخلیه شده است.

وی تعداد ناوگان اضافه شده به بخش حمل و نقل دریایی استان هرمزگان را ۹ فروند شناور اعلام کرد و گفت: همچنین در چهارماهه امسال چهار دستگاه ریچ‌استاکر و یک‌دستگاه ترانس‌تینر جدید به ظرفیت تجهیزات بندری اضافه شده است.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

این بندر حیاتی کشور با دارا بودن ۱۲ پست اسکله کانتینری، ۳۰ دستگاه گنتری کرین و انواع تجهیزات مرتبط با حمل و نقل کانتینر بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود.

منبع:ایرنا

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.