سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارائه بسته‌های بهداشتی به دانش‌آموزان عازم پیاده روی اربعین

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل‌های بهداشتی را به دانش آموزانی که عازم کربلا هستند؛ ارائه می‌دهد.

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که معاونت پرورشی دانش آموزان متوسطه را به کربلا اعزام می‌کند و برخی دانش آموزان در راه موکب‌هایی را برای زائران اربعین راه اندازی می‌کنند؛ گفت: سلامت دانش آموزانی که از طرف مدرسه به کربلا اعزام می‌شوند؛ زیر نظر وزارت بهداشت است. البته معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا دانش آموزانی که بیماری خاص دارند یا در آستانه سرما خوردگی هستند را شناسایی کند و از اعزام آن‌ها جلوگیری کرده یا با دستور العمل بهداشتی آن‌ها را به عتبات عالیات اعزام کند.
وی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل‌های بهداشتی را به دانش آموزان خصوصا دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند و عازم کربلا هستند٬ ارائه می‌دهد؛ افزود: دستورالعمل ارائه شده به افزایش سواد سلامت، بهداشت دانش آموزان  و مراقبت‌های لازم کمک می‌کند. 

او با  بیان این که دانش آموزان در قالب‌ گروه‌های مختلف دانش آموزی از طریق معاونت پرورشی اعزام می‌شوند؛ افزود: معاونت پرورشی پیش از اعزام دانش آموزان نکات و توصیه‌هایی را برای پیشگیری از بیماری، مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی به آن‌ها ارائه می‌کند. همچنین این معاونت، بسته‌های بهداشتی را بین دانش آموزان توزیع می‌کند.

او با بیان این که در شهر کربلا و نجف مجموعه هلال احمر کانون‌هایی را برای مراکز بهداشتی و درمانی پیش‌بینی کرده است؛ افزود: در مسیر پیاده روی نجف به کربلا هلال احمر پیش بینی‌های لازم را برای دانش آموزان کرده است تا از زائران اربعین مراقبت‌های لازم انجام شود.

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که بر اساس اطلاعیه‌ وزارت بهداشت، افراد زیر ۱۵ سال قبل از اعزام به کربلا باید سابقه واکسیناسیون سرخک خود را بررسی کنند؛ گفت: در حال حاضر بیماری سرخک در کشور عراق شیوع پیدا کرده  و افراد زیر ۱۵ سال و حتی دانش آموزان قبل از سفر به اربعین باید واکسن سرخک خود را تزریق کرده باشند. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر تزریق واکسن در خانه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود و در مبادی مرزی تزریق واکسن انجام نخواهد شد‌.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
دارایی صندوق های بازنشستگی را ۴۰۰۰ میلیارد تومان خرج اربعین کردند
و بازنشستگان را گرسنه و خانه به دوش آواره کردند
آخه این چه منطقی است. امروز سی ام ماه است حقوق چندر غاز واریز نشده
ناشناس
۱۰:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
غذاهای بین راه نخورن و آب از خودشان ببرند مریض نمیشوند